torsdag 18 december 2014

Recension: Lily Lolo BB Cream

Nu, mina vänner, är det hög tid att delge er mina åsikter kring från Lily Lolos nya BB-krämSom ni säkert sett i produktbilderna till dagens öga har den varit en pålitligt följeslagare i höst. Först några presentationsrader:

Lily Lolo BB Cream (269 kr) är märkets första flytande ansiktsprodukt. Den veganvänliga krämen är silikonfri och innehåller natriumhyaluronat, organisk aloe och jojobaolja för att återfukta samtidigt som att ge en 
lätt täckning. Hudtonen jämnas till med mineralpigment, men helt utan parabener, vismut, syntetiska färgämnen eller nanopartiklar. 

BB-krämen är tänkt att bära ensam eller under mineralfoundation. Den ska ha både uppstramande och utjämnande effekt och den innehåller antioxidanter och antibarkteriellt skydd (mineraler, förmodar jag).  Kommer i nyanserna Light och Medium. Jag har testat Light.

Tuben är både snygg och praktiskt. Stort plus för smidig pumpfunktion som doserar lagom. Själva produkten är trevlig och lättjobbad och ger, precis som utlovat, en lätt täckning som gör att huden ser jämnare ut. Den glider på lätt och går bra att lägga på tunt, det gillar jag! Lystern blir fin och naturlig, formulan varken torkar ut huden eller bidrar till glans. Jag kan förstås bara tala utifrån min hudtyp, men har du yttorr hud som ibland blir blank eller får tilltäppta porer borde Lily Lolo BB Cream funka för dig också! På mig sitter den fint hela dagen och gör att jag ser betydligt snyggare och jämnare ut i fejan, utan att jag ser sminkad ut.
Betyg: 4 av 5
Min enda invändning mot produkten är den lite fruktiga, bitvis tuggummiaktiga doften. Vad ska den vara bra för? Som tur är dröjer den inte kvar länge, men den drar ändå ner betyget ett steg. Doften till trots är Lily Lolo BB Cream något jag kommer att använda till sista droppen och gärna köper igen. Stort plus i kanten för fin varm färgton!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Den är väldigt trevlig! Har använt den oerhört mycket i höst.

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, jättebra. Alla tuber borde vara i denna modell.

      Radera