fredag 19 april 2013

CC-kräm från Max Factor

Efter raden av BB-krämer kommer nu CC-krämerna där CC står för Colour Correcting. Först ut att presenteras här Max Factors variant. Max Factor Colour Correcting Cream Instant Complexion Enhancer SPF 10 finns i tre nyanser och lovar jämnare hudton med mediumtäckning. Krämen ska vara lättapplicerad, bibehålla hudens fuktbalans och ge en perfekt finish med lätt känsla. I pressinfon kan man också läsa att krämen innehåller vårdande och lugnande havtorn och allantoin (vad det sistnämnda är känner jag inte till, någon som vet?). Jag är hur som helst grymt nyfiken på både denna produkten och fenomenet CC-krämer. Fler presenteras här inom kort, och förhoppningsvis blir det också några recensioner framöver.

5 kommentarer:

  1. Hej Kerstin! Jag kommer att jobba hela dagen och kvällen så jag meddelar här att jag är med på holofredag idag! :D Jag hoppas det blir någon här hos dig! Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på denna. Ska bli kul att se hur den är....
    Jag är också med på holofredag idag. :-)

    SvaraRadera
  3. BB-krämerna är för "mesiga" för mig, men detta verkar ju lovande. Holofredag idag right? :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är också väldigt nyfiken på det här med CC-kräm. Får se om jag hittar en ersättare till min BB-kräm. Jag är med på holofredag idag, min första men säkerligen inte den sista!

    SvaraRadera
  5. Hej alla fyra! (förlåt för stresssvaret...) Vad kul att ni också kör holofredag, och ja, visst verkar CC-varianterna spännande! Undrar om de genomgående är mer täckande än de flesta BB:sar. Lite svårt att förstå skillnaden :)

    SvaraRadera