onsdag 15 juni 2011

Mera Honey Bronze!


Hög tid för närmare titt på The Body Shops sommerkollektion Honey Bronze! Stjärnan i gänget är utan tvekan den skimrande torroljan. Den tar upp kampen med klassikern från NUXE, men till ett lägre pris (245 kr/ 100 ml). Oljan ska inte klibba och kladda, bara skimra och återfukta. Den innehåller dessutom Community Fair Trade-producerad honung. Jag har inte testat något liknande tidigare, så jag är nyfiken! Har ni använt mycket torrolja? Några tips?



Utöver att honung är en viktig ingrediens i flera av produkterna bidrar en del av förtjänsten till att öka antalet bisamhällen i Sverige. Jag bidrar så gott jag kan till binas fortlevnad i trädgården, och de bidrar samtidigt till min. De flesta växter som nämns i pressmaterialet (lavendel, ringblommor och timjan) växer faktiskt hos mig redan! På bilden här ovanför ser ni det vackra bronspudret med honungskakmönster. Honey Bronze Bronzing Powder (175 kr) är matt och finns i fyra nyanser (01 här). Jag har redan hunnit testa och gillar skarpt! Till vänster i bild ser ni Honey Bronze Bronzing Gel for Face (165 kr). Jag återkommer med mer info och färgprov när jag hunnit testa!


Utöver det matta det bronspudret med vackra mönstret finns skimrande Honey Bronze Brilliance Powder (195 kr). Pudret kommer inbyggt i en praktisk (?) borste och finns i två nyanser.


Jag ska också testa den vattenfasta maskaran Big and Curvy Waterproof Mascara (145 kr?). Fröken Rosa gillar den, så jag har höga förväntningar! Gulskimrande läppglanset Lip Nectar (135 kr) är också mumsigt med bivax, honung och marulaolja bland ingredienserna. Jag har färgen Honey Beige här (står det på tuben iallafall...) och ska utan tvekan spana in den mer koralliga varianten också.

Inom kort blir det lite omdömen och färgprover (swatches), men nu ska jag ägna resten av kvällen åt lukning!

3 kommentarer:

  1. Jag är riktigt förtjust i min bronspuder, vi har samma nyans tror jag. Trodde först att den skulle vara lite för ljus men visade sig vara perfekt.
    Det koralliga läppglanset kan jag varmt rekommendera, det är otroligt snyggt!

    SvaraRadera
  2. Riktigt finfina saker det där, pudert används dagligen!

    SvaraRadera
  3. Lina: Det verkar riktigt fint!

    Åh, då är det kanske hos dig jag spanat in korallglanset :) Jag måste skaffa ett eget, det var jättesnyggt!

    Emma: Det är kanonbra! Väldigt smidig förpackning.

    SvaraRadera