måndag 29 augusti 2011

Vita Liberata Rich Silken Chocolate Tinted Self Tan

Jag har för mig att jag fick information om brun-utan-sol-krämen Rich Silken Chocolate Tinted Self Tan från Vita Liberata redan före sommaren, men kom av någon anledning inte mig för att skriva om den då. Nu sitter jag hemma med en trist förkylning i begynnande höstrusk och känner mig lite urblekt. Jag går helt enkelt i brun-utan-sol-tankar.

Vita Liberata Rich Silken Chocolate Tinted Self Tan är en färgad, luktfri(!) och snabbtorkande kräm som varken innehåller parabener eller alkohol. Den finns även som ofärgad variant, men jag måste säga att jag tycker att det är lättare med färgad kräm så man ser var man redan smort och hur mycket. Enligt informationstexten behöver man en speciell appliceringsvante för att undvika missfärgade handflator, undrar om det verkligen stämmer... Jag tycker inte att man behöver det med vanlig brun-utan-sol, det brukar räcka med att tvätta händerna.

Krämen säljs bland annat på eleven.se och kostar 295 kr för 200 ml. Ganska dyrt, men kanske är det värt det om den verkligen är luktfri, eller vad tror ni? Dela gärna med er i kommentarerna om ni redan testat!

6 kommentarer:

  1. Eh, jo du behöver vanten! Den sugs in i handflatan på 2 röda sekunder!
    Men vanten är rätt osmidig, så har du latexhandskar eller nåt är det bättre.

    SvaraRadera
  2. Yes, det är ett måste med vante eller handskar, brukar använda det sistnämnda. Har bara testat den färgade och det är min fvorit BUS! :)

    SvaraRadera
  3. Karin: Ojdå! Tack för varning :)

    Josephine: Det låter ju lovande! Jag har nog t o m handskar hemma redan...

    SvaraRadera
  4. I vilka butiker kan man köpa den om man inte vill handla online?

    SvaraRadera
  5. I vilka butiker kan man köpa den om man inte vill handla online?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara!
      Jag vet tyvärr inte. Inlägget är dessutom så gammalt att jag inte har kvar pressinformationen. Sorry!

      Radera