onsdag 17 augusti 2011

BB Creams på gång!


Det surras en del om BB Creams i beautybloggosfären. Jag som inte riktigt gillar foundations, men gärna vill bli magiskt perfekt snygg är naturligtvis nyfiken! Blemish Balm Creams har funnits länge i Asien och är nu mer och mer påväg till västvärlden. Dessa krämer ska vara foundation, concealer, solskydd och fuktkräm i ett. Dessutom ska de vårda och bekämpa finnar linjer och ålderstecken. Det där med att man ska kunna vara utan fuktkräm under verkar osannolikt, men jag är beredd att ge det en chans! Eftersom vi snackar asiatisk hudvård innehåller de flesta också uppljusande ämnen.

Än så länge har jag ögonen på Cliniques kommande BB Cream Age Defense BB Cream SPF 30 och BB Cream Miracle Skin Perfector från Garnier. Jag har också kikat in hos Fröken Rosa som klickat hem BB Cream från Missha från Australien. Det verkar finnas en del att välja mellan! Har ni span på fler? Har ni testat? Tipsa loss, bitte!

10 kommentarer:

  1. Jag har länge hört om BB-creams men eftersom de, som du säger, haft sitt ursprung i Asien så har jag förstått att de främst kommer i ljusa toner.
    Jag är själv naturligt lite mörkare i hyn och har än så länge inte lyckats bli övertygad om att jag skulle kunna hitta en i min nyans...
    (Det kan vara mina förutfattade meningar såklart)

    Ska iallafall bli intressant att se om de blir nån "hit" här i Norden...

    SvaraRadera
  2. Clinique's står såklart på min önskelista! :)

    SvaraRadera
  3. Ska kika in den från Garnier när den kommer, är också sugen på att testa!

    SvaraRadera
  4. Jag har provat en som jag köpte i Beijing och den är jättebra! Gör allt som den utlovar, dock innehåller den blekmedel:( Har använt den som en primer typ och hyn ser ut som porslin! De oxiderar och blir mörkare efter ett tag. Många av dem har en gråaktig ton vilket inte är så snyggt alla gånger så därför lägger jag foundation över. Kolla youtube för reviews om massor av bb creams

    SvaraRadera
  5. Attans, mina svar försvann :/

    Lady Jenna: Förhoppningsvis blir nyansutbudet större efterhand som fler företag hakar på!

    Tina: Inte helt oväntat :) Precis som här :)

    Honi: Den vill jag också testa! Budget kan ju vara gött!

    Frida: Låter jättespännande! Men lurigt med oxideringen och grånanden.Tack för youtubetipsen!

    SvaraRadera
  6. Mitt tips är att INTE skippa fuktkäm under, min BB Cream funkar som en foundation och är inte tillräckligt fuktgivande på egen hand.

    SvaraRadera
  7. Des: Det är ju nästan alltid så med allt sånt som påstår sig kunna ersätta (tes färgade dagkrämer).

    SvaraRadera
  8. Ja, jag har alltid fuktkräm under tinted moisturiser.

    SvaraRadera
  9. Jag blev galet sugen, har faktiskt missat dessa tidigare. Dock är jag inte så sugen på kräm med blekmedel i, jag är redan väldigt blek i ansiktet och blir typ aldrig brun...

    SvaraRadera
  10. Des: samma här!

    Emma P: Det där med blekmedel är jag inte heller så sugen på :)

    SvaraRadera