måndag 29 augusti 2011

KICKS Nailpolish


När man bor långt från Stockholm och inte har möjlighet att komma på alla trevliga pressevent, är det himla kul när man får ta dela av nyheter per post istället. Extra trevligt att få paket är det förstås när man är hemma och sjuk!

Kicks har i år tjugoårsjubileum på skönhetsmarknaden, och firar det genom att lansera ett eget märke - KICKS Make Up. Först ut är 40 nagellack i olika färger (+ bas- och överlack). Lacken kommer att kosta 39 kr för 8 ml (bra med små flaskor, tycker jag!) och finns i butik vecka 36.


Jag har fått hem färgerna Metro Grey, Army Jacket, Studio 54, Cha Cha Red, Purple Rain och Fab Jean för påseende. Nedan ser ni de fem förstnämnda på:


Bland de swatchade finns både kräm och skimmer. Först intrycket av själva lacken är mycket trevligt. De är lättmålade, högblanka och täcker bra. Faktum är att de flesta hade nog klarat sig med bara ett lager. Helt klart min tekopp!

KICKS Nailpolish tillverkas i Sverige och tanken är att man ska ha en snabb process som gör att färgutbudet hela tiden ska hänga med de senaste trenderna. Det låter också lovande!

I samband med lanseringen av egna märket presenterar Kicks också ett nytt butikskoncept. Eftersom de började med att göra om en av butikerna i Malmö har jag redan skrivit lite kort om det och tagit bilder på nya butiken här. Inbjudande och Sephoralikt!

6 kommentarer:

  1. Roligt med nytt svenskt lackmärke!

    SvaraRadera
  2. Det lila! Måste ha! Även det blå ser fint ut.
    När jag fått ordning på mina naglar vill säga, dom är hopplöst skivade och jag håller på att olja in morgon o kväll och smörjer dessemellan. Däremellan heter det kanske. Ja ja, jag längtar till jag kan lacka igen!

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Ja, visst är det! Hoppas de är snabba på nya roligheter!

    Lotta: De är superfina! Vad trist med så skivade klor :/ Jag tycker ofta att mina klarar sig bättre med lack än utan.

    SvaraRadera
  4. Jättekul att dom valt att lansera eget märke! Jag är supernyfiken på dessa, får kika in dom när jag kommer till sverige igen!

    SvaraRadera
  5. Den lila är så fin! Har den på naglarna just nu och jag älskar den!

    SvaraRadera
  6. Honi: De är absolut värda att spanas in ordentligt!

    Lina: Den är en av de allra finaste!

    SvaraRadera