måndag 1 augusti 2011

Recension: Vera by CCS Shower & Shave

För ett tag sedan skrev jag i en recension att jag tycker det är svårt att recensera just duschkräm. Hur kan de egentligen vara annat än bra eller dåliga? Jag vet fortfarande inte riktigt hur man bäst beskriver en duschkräms egenskaper, men Vera by CCS Shower & Shave är den duschkräm som stått ohotad och ensam på min duschhylla längst i sommar, och det måste ju vara ett gott betyg!

Shower & Shave är en löddrande duschgel med 35 % aloe vera-juice som ska återfukta och ge näring till huden. Den är lätt parfymerad, men fri från mineralojlor, parabener och silikon.

Den luktar fräscht gurkigt och svalkar huden skönt. Jag rakar mig endast under armarna, men där funkar rakaspekten ypperligt. På resten av kroppen är duschkrämen skönt lugnande och bra rengörande när man exempelvis duschar av solkräm från solad varm hud.

Stort plus i kanten för praktiskt förpackning och lågt pris (59kr/250 ml). Eftersom jag har svårt att komma på vad som egentligen krävs för en femma i betyg blir det en stark 4!
Betyg: 4 av 5
Med tanke på hur mycket jag gillat de Vera-produkter jag testat är det vara en tidsfråga innan jag skaffar en tub av kroppslotionen också!

8 kommentarer:

  1. kroppslotionen är verkligen underbar! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Tack <3 Trivs som tusan i den, är dundernöjd :)

    Den där har jag också tänkt recensera snart, i love it :) Använt slut på den och måste köpa en!

    SvaraRadera
  3. Tack. Då köper jag den nästa gång. ;)

    SvaraRadera
  4. HippiSara: Jag har siktet inställt på den :)

    Wysteriia: Härligt!

    Mrs Data: Gör det :)

    SvaraRadera
  5. Hmm- den måste jag nog köpa. Har ju väldigt torr hy så duschkräm är alltid ett problem- de flesta är för uttorkande.

    SvaraRadera
  6. Veronica: Den funkar kanske iallafall på sommaren! Annars är duscholja det bästa, tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Den står högt upp på listan nu, känns så praktiskt med duschkräm+rakgrejs i samma, slippa ha massa olika förpackningar. Älskar att deras saker luktar gurka!

    SvaraRadera
  8. Emelie: Ja, de luktar så himla fräscht på ngt sätt!

    SvaraRadera