onsdag 6 april 2011

Beauty Tag


Jag blev utmanade av fina Honi med en kul lista. Här kommer den!

1. Vilken foundation använder du?
Ingen alls eller mineraler, just nu testar jag Idun Minerals, men Cliniques mineralfoundation Superbalanced Powder Makeup spf 15 Mineral Rich Formula är en favorit.

2. Favoritconcealer?
The one and only: YSL Touche Èclat,

3. Vad har din hudton för undertoner?
Gyllengul men extremt blek.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Gillar mycket, men orkar sällan.

5. Slänger du din maskara efter tre månader?
Nix. Jag slänger dem när de luktar skumt. Brukar dock tajma in maskarabyte efter förkylningar.

6. Vilken är din favoritmaskara?
Clinique High Impact Mascara, IsaDora WigWham Mascara eller VaVaVoom Volume Mascara från 17.

7. Favoritapplikatorer?
Penslar! Speciellt min Powder Foundation Brush från Clinique och min reseskuggpensel från min penseltub från Estée Lauder.

8. Använder du någon primer?
E.L.F Mineral Infused Face Primer i fejan och UDPP på ögonlocken.

9. Favvoögonskugga?
Kan inte välja en, så jag svarar med tre märken istället: Urban Decay, Stila och Brite Bird.

10. Favvoläppstift?
Buttershine Lipstick Apri-cute från Clinique och IsaDora Jelly Kiss i Coral Punch.

11. Favvoläppglans?
Ett koralligt från Cliniderm.


12. Favvoblush?
Många! Benefit CORALista är ett av de allra finaste!

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
Jag rådiggar!

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Nix.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Klassikern för mörk foundation. Jag tycker att man får sminka sig och uttrycka sig genom smink precis hur man vill. När man försöker ge sken av flawless hy eller solbränna och bara ser orangekakig ut blir det dock helfel!

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Jag gillar båda.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
Ett är för svårt. Jag säger: Urban Decay, Stila, IsaDora, Clinique, Benefit, Lancôme och Too Faced.


4 kommentarer:

  1. Vad är det för ögonpennor man skymtar? Dom ser fina ut!

    Jag gillar sådana här listor, kul att läsa om andras favoriter!

    SvaraRadera
  2. Lotta: Kul att du gillar listan! Kajalerna man skymtar är från Urban Decay och heter Eldorado, Baked och Bourbon.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa din lista! :)

    SvaraRadera
  4. Josephine: Det är himla skoj med listor!

    SvaraRadera