lördag 31 juli 2010

Quelle Pastelle



Häromdagen bar jag en gulprickig sommarklänning, matchat med matta pasteller i sminket. Svårt att fotografera sminkningar av den här typen, tycker jag.


Jag använde de kalla tonerna ur Benefit Sugarbomb på kinderna, skuggorna ur fina duon Cupcake Matte från IsaDora, Urban Deceay Eye Shadow Primer Potion som bas för skuggorna, kajalen Dusty Smoke från Make up Store längs övre franskanten, concealer från YSL under ögat och maskaran High Definition Lashes från Clinique.

På läpparna hade jag Anni-Can Rock från H&M, men det hade visst behagat rulla ur bild.

7 kommentarer:

  1. Fin och söt sminkning! Jag hade med mint och rosa smink i helgen... ja du hade väl inte ditt i lördags, men du la ju upp det då:)

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Tack!

    Emma P: Tack! Precis, det var schemalagt och gammalt =) Jag ska surfa bort till er och spana efter ditt!

    SvaraRadera
  3. Jättefint, du passa riktigt bra i pasteller! :)

    SvaraRadera
  4. Den har inte kommit ut än...Får bli i nästa vecka. Måste sova nu så jag är pigg och orkar jobba imorgon.

    SvaraRadera
  5. väldigt sött och håller med, matta pastelskuggor blir knepiga på bild, svårt att få fram hur det ser ut irl!

    SvaraRadera
  6. Emma P: Heja på med jobbet :)

    Linda: Tack! Skönt att höra att fler tycker att det är klurigt =)

    SvaraRadera