lördag 25 mars 2017

Recension: Waterclouds Intensive Repair Treatment

 
En hårvårdsrecension denna härliga vårlördag! Det är Waterclouds, en leave-inspray Intensive Repair Treatment (189 kr, 150 ml) som granskats.

Intensive Repair Treatment sprayas direkt i fuktigt och/eller handdukstorkat hår och ska inte sköljas ut. Den lovar hela 12 punkter:
1. Vårdar skadade och behandlade hår
2. Mjukgörande och reparerande
3. Tillför glans och eliminerar frissighet
4. Skapar en skyddande barriär mot yttre påfrestningar
5. Värmeskydd
6. Antioxidanter och Vitamin E
7. Färgbevarande med UV-skydd
8. Fuktgivande samt utredande
9. Leave-in behandling som fungerar hela dagen
10. Underlättar vid användning av olika värmeverktyg
11. Förebygger kluvna toppar
12. Tynger ej ner håret 
Jag har använt den en hel del. Både som morgon-fix och direkt efter hårtvätt, ofta då med favoriten ihåg Reviving Curl Cream från samma märke.  Den är riktigt bra tycker jag! Svårt att gå i god för att alla 12 löftena infrias, men jag känner absolut av att den vårdar, mjukgör och ger glans. Jag kan också skriva under på att den inte tynger ner håret och att den är utredande. 

UV-skyddet ser jag också som ett stort plus. Jag är faktiskt sugen på att smyga ner den i packningen till stundande Australienresa, men är lite tveksam då den ju är ganska tung...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar