onsdag 1 mars 2017

Recension: Brazilian Cupuacu Scrub-In-Oil

Här vankas omdöme om en nykomlingThe Body Shops serie Spa of the World™. Brazilian Cupuacu Scrub-In-Oil (295 kr) ingår i den njutningsfulla ritualen. Den består av  näringsrik kraftig olja från Cupuacunöten och ett tjockt lager av saltkristaller. Mjuk fuktighetsbevarad hud med lyster utlovas!

Brazilian Cupuacu Scrub-In-Oil är både härlig och besvärlig tycker jag. Den är lite delad i konsistensen, vilket gör den lite svår att få tag på. Väl på kroppen är den underbar! Bra riv och MYCKET vård och näring. Lite svår att skölja av, men sedan är man verkligen mjuk och rejält återfuktad. Stor skillnad mot det mesta andra jag testat! Jag kan tänka mig att det är suboptimalt om man vill förbereda sig för BUS, för man har nästan en hinna kvar, men nu på vintern har det varit perfekt.

Lite minus för meckighet(och för burk., såklart), men annars är Brazilian Cupuacu Scrub-In-Oil bra tycker jag!. Plus för lyxig spa-känsla och trevlig doft. Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar