torsdag 9 mars 2017

Recension: IDUN Minerals Eir maskara

Denna VAB-torsdag (japp, igen) bjuder jag på en recension som blivit liggande. På bilden ovan ser ni EIR Maskara från IDUN Minerals på mina fransar. Den innehåller högrenade mineralpigment som ska ge intensiv svart färg. Bland ingredienserna finns  också solrosolja och vitamin E, som vårdar ögonfransarna. EIR Maskaran är vattenresistent. Tanken är att den ska byggas för önskad volym.

Nu till mina åsikter! Jag gillar Eir, men inte lika mycket som kusinerna Silfr och Gull.  Eir är inte på något sätt dålig, det är bara det att jag finner den lite mer svårapplicerad än Silfr och Gull. Jag tycker också att den är lite svårare att tvätta bort, klumpar sig lite och är lite småsvår att tvätta bort. Inga stora problem, men inte full pott:
Betyg: 3,5 av 5
Mitt nästa maskaraköp blir nog en Silfr igen... Kopparfärgade hylsan är dock oerhört snygg! (Eir är fornnordiska för koppar.)

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig testat Iduns mascarorna men jag har hört mycket bra om dem. Kopparhylsan är verkligen kanonfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättefin! Och Silfr älskar jag verkligen

      Radera