fredag 24 mars 2017

Clinique Almost Powder i ny kostym


Klassikern Almost Powder Makeup SPF 15 (335 kr) från Clinique har fått ny kostym. Gröna plastdosan byts mot en elegant rund silverdosa. I nya förpackningen finns svamp istället för borste. Själva produkten är dock densamma!

Här kan ni läsa en gammal recension av Almost Powder Makeup SPF 15 hos mig.  Jag gillar den verkligen och har använt den i många år. Precis som det mesta från Clinique är pudret parfymfritt, allergitestat och icke-acnegent. Det fungerar till alla hudtyper tack vare att det fuktbevarar torr hy och mattar ner oljig. Mineralerna i ger skydd mot både UVA och UVB-strålning. 

Almost Powder kan användas både som "avslutningspuder" och som en medeltäckande byggbar foundation. Bådadera fungerar för mig. Jag har verkligen gillat de gamla borstarna, så vi får se hur jag klarar mig utan dem... För ett tag sedan hade jag glömt andra borstar, men lyckades klara en ganska fullständig sminkning med bara borsten i mitt Almost Powder - det ni! 

Nya förpackningen är dock väldigt mycket snyggare, och dessutom är den platt och handväskvänlig. Tummen upp för det!

Almost Powder kommer i sex nyanser: Fair, Neutral Fair, Light, Neutral, Medium och Dark. Jag brukar ha Fair på vintern och Light på sommaren. I detta utskick fick jag Neutral. Det ska bli spännande att se hur den fungerar för mig. Kanske kan den passa efter Australiensemestern inom kort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar