tisdag 1 mars 2016

Recension: Clinique Superdefense Night Recovery Moisturizer

Recensionsdags här! Som ni vet är Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer min favoritdagkräm, så hos mig var det välkommet att den fått en kompis till natten i nyheten Clinique Superdefense Night Recovery Moisturizer (530 kr). 

Nya nattkrämen presenteras som en nattlig krigare som utför ett hårt jobb medan man sover och huden vilar sig. Den ska bekämpa tidiga ålderstecken genom att motverka de påfrestningar huden utsatts för under dagen. Hudbarriären stärks, kollagen- och elastinproduktion stimuleras och huden ska bli återfuktad och redo att möta en ny dag. Ingredienslistan är lång och avancerade, men egenskapsmässigt är det ju inga större konstigheter - den ska helt enkelt vara en riktigt bra nattkräm

Superdefense Night Recovery Moisturizer finns i två olika varianter, mycket torr till torr/kombinationshy och kombintaion/oljig till oljig hy. Jag har testat den för mycket torr till torr/kombinationshy och den har visat sig passa mig riktigt bra såhär års. 

Krämen är rik i konsistensen, den skimrar lite lite i burken och känns lyxig. Jag har sniffat noga på den, den är näst intill doftlös. Luktar inte ens typsikt Cliniqueigt. (Givetvis är den 100% parfymfri och allergitestad)

Den är skön att smörja med och sjunker in snabbt. Huden känns återfuktad och skyddad och jag tycker att jag märker just lite förbättrad elasticitet. 

Superdefense Night Recovery Moisturizer är helt enkelt en avancerad men bra enkel nattkräm utan konstiga specialeffekter. Jag tror att jag kommer att växla mellan denna och Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer framöver, lite beroende på dagsform och humör. Jag gillar Superdefensen lite bättre än Clinique Smart Night Custom-Repair Moisturizer, men kan inte sätta fingret på varför. Har ni testat Clinique Superdefense Night Recovery Moisturizer? Vad tycker ni om den?

2 kommentarer:

  1. Kul att du hittat en ny favorit! Jag har testat den vanliga dagversionen av Super Defense men föll aldrig för den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vi har nog inte riktigt samma krämsmak :)

      Radera