torsdag 31 mars 2016

Läppnyheter från Clinique: Pop Lacquer Lip Colour + Primer och Pop Glaze Sheer Lip Colour + Primer


Här ser ni hela färgskalan av Cliniques senaste läppnyheter. Vi börjar med Pop Glaze Sheer Lip Colour + Primer (235 kr styck).  Det är ett transparent läppstift som lovar fukt och hållbar, men lite skirare färg. Fukten kommer från både sheasmör och murumurusmör.  

Pop Glaze Sheer Lip Colour + Primer kommer i sex färger: Melon Pop, Bubblegum, Fireball, Licorice, Sprinkle och Sugarplum.

I mitt påskägg fanns Fireball och Licorice. Fina båda två, LOTDs utlovas inom kort. Melon Pop gillar jag så mycket som vanlig Colour Pop-stift att jag spontant tänker mig att det måste bli ett köp framöver. 


Här ser ni Clinique Pop Lacquer Lip Colour + Primer (235 kr), ett läpplack med fulltäckning i ett lager. Kommer i åtta färger. På bilden ser ni sju nyanser, hämtade från Cliniques bildbank. Färgnamnen stämmer med bildbanken, men inte helt med exempelvis Kicks sortiment, lite förvirrat... Happy Pop, Love Pop, Nude Pop, Peace Pop, Sugar Pop Sweetie Pop och Wink Pop.

Happy Pop och Cocoa Pop (?) finns till testning hos mig, jättefina båda två. Min färgprov här intill lämnar en del övrigt att önska, men bättre bilder kommer i dagens läppar inom kort! Tills dess: Vilka färger av Clinique Pop Lacquer Lip Colour + Primer och Pop Glaze Sheer Lip Colour + Primer blir ni mest sugna på?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också mycket mer om stift än om läppglans. Skulle gärna testa dem faktiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Kladdiga gloss gillar jag inte så mycket, men skira stift är favoriterna.

      Radera