onsdag 10 februari 2016

Recension: The Body Shop Drops of Youth

Välkomna till dagens recension! Jag har provat i  The Body Shops uppdaterade Drops of Youth-serie ett tag, och tänkte berätta vad jag tycker om den. Det blir en samlad recension av nyheterna, jag har använt alla tre både morgon och kväll, praktiskt med likadan rutin!

Steg ett blir då Youth Essence-Lotion (160 ml / 225 kr
) används som en extra boost före serum, som ett sista steg i rengöringen. Om jag förstått saken rätt förbereder dessa lotioner huden för vården som kommer efter. Är man ute efter att förenkla sin hudvårdsrutin kan man tycka att det är en smått onödig produkt, men om man (som jag) tycker det är kul med ännu fler flaskor och prylar (och har råd), då är den absolut ett steg värt att göra. Eventuell stramhet i ansiktet försvinner, och jag tycker nog att det känns som som efterföljande produkter sjunker in bättre i huden.

Nästa steg är  serumet Drops of Youth™  Youth Concentrate (50 ml / 495 kr). Superserumet Nutriganics Drops Of Youth har fått uppdaterad formula och ny flaska. Jag är väldigt förtjust i det sedan tidigare, och inte mindre förtjust nu. Skönt att nya är lika bra. En massa massa fukt utan att täppa till porer, perfekt. Klicka in i tidigare recensionen för mer kött på benen! 

Till sist, nyheten  Drops of Youth™ Youth Cream (50 ml / 325 kr). Den beskrivs som lättvispad och sammetslen i konsistensen och lovar fräsch, utvilad och fuktmättad hud där fina linjer syns allt mindre. Precis som i resten av serien är det "en  kraftfull blandning av tre växtstamceller" som står för magin. 

Jag tycker att den håller vad den lovar, effekten av krämen (+ de två tidigare stegen) är verkligen fuktmättad hy med färre torrhetslinjer. Konsistensen är så lätt som utlovat, men kanske lite silikonig. Jag VET inte om den innehåller silikon, men konsistensen känns sådan så om du inte gillar det är krämen kanske inte något för dig. Det finns också lite risk för "rullfnas" när man sedan applicerar BB-kräm eller foundation. 


Youth Cream  kommer i glasburk, precis som serumet. Det är snyggt och säkert bra för miljön, men i mitt tämligen nyrenoverade badrum hade jag verkligen föredragit (återvunnen) plast. Jag önskar mig också en variant av krämen med SPF för användning dagtid. Just nu, när man knappt ens ser solen, kan det dock var praktiskt med en dygnet-runtkräm, eller vad tycker ni?

De små nackdelar jag pekar på här ser jag dock som små. Jag gillar verkligen hela  Drops of Youth-serien och kan gladeligen tänka mig att köpa den igen och fortsätta med den framöver.  Några små önskemål har jag ändå, det vore kul med en vanlig ögonkräm i serien och kanske en BB-kräm eller så med lika härlig fukt. Med SPF, tack!

Nu är jag nyfiken på vad ni tycker, har ni provat nya  Drops of Youth-serien? Vad tycker ni?

Här kan ni läsa vad jag tycker om Drops of Youth Eye Concentrate från samma serie. Jag har också recenserat primern Wonderblur™ Youth Smoother  och Youth Bouncy Sleeping Mask, följ länkarna för att läsa. Bra grejer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar