söndag 25 oktober 2015

NOTD: Sally Hansen Miracle Gel Spice Age



Nu har jag hunnit testa gelhybridlacket från  Sally Hansen som landade hos mig för ett tag sedan.  Jag har fått Miracle Gel Top Coat och färglacket 560 Spice Age. Nyansen är, precis som jag trodde, jättefin, eller vad säger ni? Den är lite svart-röd-brun- med vinrött skimmer som kommer till sin rätt i höstsolen. 


Miracle Gel är ett lacksystem med gelhybridlack som lovar upp till 14 dagars hållbarhet. Som de flesta andra liknande lack sitter det inte kvar så länge, iallafall inte om man grejar med diskmaskin, blöjbyten och hårtvätt som vanligt. Här blev det tipp-wear redan efter två dagar. Mig personligen gör det inte så mycket, eftersom jag ändå lackar om ofta.

Till vänster ser ni penseln. Detta kan mycket väl vara ett måndagsexemplar, men det var inte helt lätt att måla med detta spret...




4 kommentarer:

  1. Åh nej vilken pensel! Är säkert ett måndagsexemplar, mitt OPI I Cannoli Wear OPI spretar också. Lacket ser annars trevligt ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist med måndagsexemplar även från OPI!

      Radera
  2. Så snyggt. Så jäkla trist när man lyckas få en sådan pensel

    SvaraRadera
  3. Ja, trist på ett så snyggt lack!

    SvaraRadera