lördag 18 juli 2009

Dagens med Powderflage


Ett av mina londonfynd blev Benefits Powderflage. Jag har spanat på den så länge, och vid ett fint erbjudande slog jag till. Så fort jag kom hem satte jag nålen i den för att prova den. Om man drar bort hela plasten finns det risk att man spiller ut för mycket av produkten. Att göra några hål i taget (helst med matchande nål!), är ett hett tips. Vid första testkörningen använder jag Powderflage ovanpå concealern Boi-ing från samma märke.


Jag har fortfarande snöat in på Urban Decays pallett Get baked, den är helt enkelt den ultimata sommarpaletten! Trots tappra försök med Powderflage bara under ena ögat lyckades jag inte få till några bra jämförelsebilder. Ljuset föll ojämnt hur jag än bar mig åt. Ska föröka ta bättre bilder och skriva mer utförligt om den lilla rosa bollen en annan dag!


Här syns några av de produkter jag använde till kvällens ögon. Nu bär det av på snabbvisit till föräldrar i sommarstugan!

5 kommentarer:

  1. Otroligt snygg sminkning som jag tror att jag snor rätt av idag.;) Kör nog på en sephorapenna istället för 24/7 dock.. Havsblått är verkligen snyggt på sommaren.

    SvaraRadera
  2. Det här sminket var superfint, så vackra färger! powderflage är en produkt jag är mycket intresserad av, funkar det tycker du?

    SvaraRadera
  3. Skor och maskara: Tack! Hoppas att man får se den =)

    Emma P: Tack! Jag har bara hunnit testa Powderflage en gång, tyvärr. Återkommer med recension när jag hunnit använda den lite! Den gång jag testat var den dock bra =)

    SvaraRadera
  4. Å, jag har också tittat på den där Powderflage men inte köpt. Ska bli kul att läsa om den.:)

    SvaraRadera
  5. Sublim: Hittills verkar den vara en hit!

    SvaraRadera