tisdag 4 juni 2013

Maskara från Eye of Horus

I samband med att märket The Eye of Horus kommit in i sortimentet hos bralis.se har jag fått hem en maskara att testa. Märket kommer från Australien, men har hämtat sitt namn från Horus öga, en skyddande symbol från antikens Egypten. Även formulan med naturliga vaxer och oljor är inspirerad av de gamla egyptierna. Den ska också vara anpassad för känsliga ögon.

The Eye of Horus Godess Natural Mascara kostar 189 kr. Den har bland annat vunnit utmärkelsen "Best in Show" på "International Spa & Beauty Awards", så det ska bli spännande att se om den lever upp till detta. Jag testar och återkommer!

Shoppen Brallis har jag missat innan, är det någon annan som har erfarenhet av den? Jag tycker att det ser trevligt ut att de har prover man kan beställa med (och betala för) och att de skickar med gratisprover (det gör ju iofs de flesta, men det är kul när man kan välja). De verkar även ha satsat lite extra på smink för mörkhyade, och det applåderar jag då jag vet att det kan var lite klurigt att hitta i Sverige.

7 kommentarer:

  1. jag har ingen alls erfarenhet av en naturlig mascara..

    SvaraRadera
  2. Ser alltid lika roligt ut när de slänger ut lite prickar över bokstäverna för att det ska se mer exotiskt ur eller något. Eye öf hörus... Fnittar på mig lite.
    Väldigt nyfiken på den här och i behov av ny mascara så du får gärna testa illa kvickt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste säg att jag har MYCKET svårt för detta med prickarna. Mer om det kommer i recensionen :)

      Ok, testning inledes pronto!

      Radera
    2. Ja, det ser ju lite konstigt ut. Visade det för min man. Han skrattade så han fick magknip. ;)

      Radera
  3. den där är bra faktiskt, tyckte heller inte att prickarna passade haha

    SvaraRadera