torsdag 18 mars 2010

Gårdagens grå



Egentligen vill jag ogärna putta ner mina multifärgade naglar (japp, lite besatt av dem just nu...), men jag vill gärna visa er gårdagens enkla grå ögonsminkning. Alla bilderna är tagna ungefär likadant, samtidigt vid samma fönster. Intressant att se hur olika sminkningen tar sig ut i ljuset!


De gråa färgerna skiftar mellan varmt gråbrunt och kallt silvergrått.


Här gör jag en väldigt skum "min" med ögat, men eyelinern syns bra. Även när det är samma öga i direkt solljus på båda bilderna skiftar färtonen mycket.


På en grund av UDPP har jag använt ljusgrå och mörkgrå skugga ur Creamy Nudes från IsaDora Nostalgia. Kajalen är Make up stores Dusty smoke, en riktigt bra mörkgrån ögonpenna! Övriga produkter är IsaDora VibraLash Mascara, Clinique Airbrush concealer, Benefit Powderflage och rouget Clinique Quick blush i Pronto Pink.

5 kommentarer:

  1. grått är verkligen en fin och användbar färg!

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin grå färg som skiftar färg! =)

    SvaraRadera
  3. Sminkan: Ja!

    Makeuponista: Ja, de grå skuggorna i denna paletten är verkligen kanonbra.

    SvaraRadera
  4. Toppensnygg dramatisk grå, man borde verkligen använda grått oftare...

    SvaraRadera
  5. Emma P: Tack! Jag har jobbat hårt på det på sistone. Är nog lite fixerad vid min IsaDorapalett =)

    SvaraRadera