måndag 7 december 2009

Dagens öga, läppar och klor



Idag gjorde jag en väldigt neutral ögonsminkning, men la desto mer krut på jämn och fin hy med lyster. Det kan behövas en måndagsmorgon! Svårt med bilderna, trots att jag fotograferat mitt på dagen.


Här är en bild från i fredags också. Sminkningen är nästan exakt likadan, men ljuset är väldigt annorlunda!


Glo Pressed base, Sculpt and shape från MAC, Coralista och Powderflage från Benefit, Cliniqueduon Deco Dence, concealern Boi-ing från Benefit, UDPP, 24/7 Corrupt och High impact mascara från Clinique.

Dagens naglar med Essies Mint Candy Apple får också vara med på ett hörn. Lacket kändes faktiskt bättre framåt dagen! Visst matchar det fint med mitt läppglans? Läppglanset Superbalm tinted lip treatment är en storfavorit i handväskan. Det kommer från Clinique och färgen heter Raspberry tint.

söndag 6 december 2009

Essie Mint Candy Apple


När jag skulle hugga in på Trans Designpaketet föll valet på mintgröna Essie Mint Candy Apple. Jag har varit väldigt nyfiken på det lacket, men väl färdigmanikyrerad känner jag mig lite kluven. Naglarna är ganska fina, men jag har sällan sett ett lack som är mer osmickrande för händerna. Fingrarna ser läskigt rosa ut.


Lacket är lite knalligare i färgen än vad som syns på bilderna. Jag brukar tycka att Essies krämlack är väldigt lättmålade, men detta lacket var klurigt. Det blev randigt och täckte inte riktigt bra trots tre lager.



Till manikyren använde jag även Apricot cuticle oil (också med i beställningen, men saknades i paketinlägget, av julklappstekniska skäl) och 3-way glaze som under- och överlack.


Lacket är nästan lika mycket mintblått som mintgrönt, men bara nästan!


Denna bild tog jag i våras, då jag tänkte skriva om hypade produkter appropå MAC:s Peppermint Patti. Nu, ett halvår senare har jag trillat dit själv. Jag kände redan i Patti-hypen ett visst habegär efter mingrönt lack, kanske mer efter att shoppa och äga än att faktiskt ha på naglarna. Jag är nog fortfarande mest förtjust i mintgrönt lack i teorin. Vi får se hur det går på jobbet i morgon! Vad tycker ni om mintgröna klor?

På bilden ser ni ett gott te i en helt fantastisk fin paket som jag köpte i China town på New York-resan i våras, och en av mina favorittekoppar. Det blir en väldigt matchig frukost imorgon! Jag är fortfarande på jakt efter de gula kopparna i samma serie. Hojta till om ni ni får nys om några sådana som är till salu!

Guldsminkning med stjärnglans


Det är mycket naglar på bloggen nu, men jag slänger in gårkvällens öga som motvikt. Vi var på glöggmys där jag var en av de få gästerna som sminkar sig, så jag valde en ganska diskret variant. Sminkningen utgick från fina Valley of the stars från Benefit, och är nästan exakt likadan som här.

Jag har bland annat använt skuggorna Tequila gold och Snow white ur kittet, UDPP, 24/7 Glide-on eye pencil i Baked och fina highlightern Moon Beam på bryn- och kindben.

Paket från Trans Design


I fredags kunde jag äntligen hämta mitt paket från Trans Design. Allt hade kommit fram ordentligt, det blev inte dyrt alls och jag är väldigt nöjd med kundservicen. Kundtjänst fick hjälpa mig med hur mycket som gick i i den minsta "flat rate"-boxen (fem fullstora flaskor och fem minisar). Allt kan, av julklappsskäl, inte visas här.


Med i beställningen var, givetvis, Essies vinterminipaket Sweet time of year som innehåller Mint Candy Apple, Lolipop, Rock Candy och 3-way glaze. Färgerna är så fina! Kanske ska jag kasta mig över mintlacket redan idag, för att känna efter om jag vågar ha det på jobbet...


Inför julen har Essie många frestande små kit med olika lack tint förpackade tillsammans. Eftersom jag länge vari sugen på röda Jag-u-are, slog jag till nu när man fick en miniflaska av överlacket Good to go! på köpet. Jag-u-are är "dangerously gleaming red", mitt perfekta jullack.


Midnight cami från årets höstkollektion slank också med. Mörkblå lack är ofta allra finast, tycker jag. Vid en första anblick är det blåare än OPI Russian Navy, och således inte alls ett onödigt köp.

lördag 5 december 2009

Brite Bird Bjooti


Idag blev det inte mycket bloggat, trots allt spännande jag har på lager. Vi skulle på galej nu på kvällen (bilder på sminkning finns kanske), och det blev hiskeligt bråttom. Innan jag hade börjat skynda mig lekte jag loss med mina nya skuggor från Brite Bird. Först ut är skuggan som namngivits efter Bjooti, som nästan är tre skuggor i en. Merparten av skuggan är giftigt gulgrön men där finns också krämvita fält med knalligt turkost skimmer. Jag har lagt skuggan från de gröna fälten på yttre halvan av ögonlocket, dragit penseln över både vitt och grönt till inre halvan, och använt bara de vita fälten med turkost skimmer som highlighter. Väldigt snyggt och coolt!




Några extra bilder på den läckra skuggan, och på kajalen och primern jag också har använt till sminkningen. Vi hörs imorgon!

fredag 4 december 2009

Brite Bird-vinst


Igår kom mina fina priser från tävlingen hos LipGloss Bitch. Skuggorna från Brite Bird är heeelt underbara! LipGloss Bitch-skuggan är skimrande i mellanmörkt lila, ett perfekt tillskott då jag har saknat just en sådan skugga! Bjooti är giftigt gröngul med tuskorsskimrande krämvita highlighterpartier, Micromiss är tealgrönmetallic och Sminkan är en trio i guld, svart och mullvad som inspirerats av katten Sabinas päls.


Jag slet upp posten direkt när jag kom hem från jobbet på torsdagskvällen, men dagsljuset var ju sedan länge borta. Trots det kunde jag inte hålla mig utan testade två varianter, lite hastigt målade ovanpå gårdagens sminkning. På ena ögat blev det LipGloss Bitch, och på andra ögat Sminkan. Vänta bara tills jag har dagsljus och lite mer tid!

torsdag 3 december 2009

Mycket rosa och lite blått


Idag körde jag enkla ögon med blå kajal och rosamatchande kinder och läppar. Eftersom ögonbilderna blev så såttiga visar jag produkterna först, för de är ju fina! På bilden ser ni Stila Smudge Pot Kitten som jag använde som skuggbas, ögonskuggorna Apricot Spice och Bikni Line, That gal brightening primer, O-Gloss och O-Glow och den mörkblå kajalen Binge.


Som vanligt har flickan som skriver bloggen (tänk Bullen-röst!) finare ögonsmink i vekligheten...

Dagens auberginklor


Denna veckan har jag återigen stiliga djuplila krämlacket Creamy Aubergine från IsaDora på naglarna. Det är fantastiskt blankt och fint! Två lager ovan, och tre lager plus överlack här under.


Dagsljuset lyser med sin frånvaro... Jag har så mycket spännande att skriva om just nu, men det är inte kul med så kassa bilder :-( Ni får hålla till godo med mediokra dagens tills det (förhoppningsvis) blir mer gynsamma fotolägen i helgen.

onsdag 2 december 2009

Tre x grönt



Jag har hakat upp mig lite på julpaletterna från Clinique. Idag var det rätt och slätt grönt som gällde.


Mitt älskade Coralista piggar upp vilken novemberonsdag som helst. Ut paletten från Clinique har jag använt skuggorna Contour shade from totally neutral trio, Highlighter from sunburst duo och Sparkling sage (4, 5, 6). Kajalen är Urban Decay 24/7 glide-on pencil i Stash.

Recension: Alessandro French Liner


Efter att ha gjort två manikyrer med pennan från Alessandro känner jag mig mogen att recensera densamma. Jag säger: den är superbra! Jag är ingen hejare på franskt, men med denna penna är det så mycket lättare att få ett snyggt resultat! Till första manikyren följde jag instruktionen på förpackningen och använde överlacket som var med både som över- och underlack. Hållbarheten lämnade då en del övrigt att önska. Med mina vanliga över- och underlack från Mavala vid andra manikyren blev hållbarheten mycket bättre.

Alessandro är inte så lätt att få tag på i Sverige, men just som jag kommit hem från Wien såg jag att Depend har en liknande i sitt sortiment. Nu är jag väldigt nyfiken på den. Någon som testat?

tisdag 1 december 2009

Rosa skimmer



Dagens ögonsminkning är en rosa variant med cliniqueskuggorna Disco Pink, Sugar Sugar och Lucky Penny. Jag har gjort och visat den förut, men jag gillar den ändå!


Sminkningen är tokigt svår att fotografera så att färgerna framträder ordentligt. Jag slänger in två blixtbilder för säkerhet skull.


Här är några av produkterna jag använt, fotograferade på dagens klänning. Rouget Luxury från Make up Store, Benefit Powderflage, rosa krämskuggan Pale Rose från IsaDora som skuggbas, That gal från Benefit som highlighter och skuggpalett från Clinique. För att inte hela jag skulle ge ett frostnupet rosa intryck använde jag, för ovanlighetens skull, foundation (GloPressedBase).