tisdag 11 augusti 2015

Recension: The Body Shop Virgin Mojito

Redan på bloggvisningen av från The Body Shops sommardoft Virgin Mojito gillade jag vad jag sniffade på och mitt omdöme har inte ändrats när jag använt produkterna. Serien doftar så gott! Inte ett enda uns syntetiskt, bara alldeles färsk mojito. 

Virgin Mojito Body Scrub (250 ml / 225 kr)
 är en ganska mild skrubb. Den är inget för dig som vill ha mycket riv, men som vardagsskrubb är den härligt läskande. Visst ser den nästan ätlig ut? En bra kompis i duschen i sommar!


Virgin Mojito Body Butter (200 ml / 185 kr) är en body butter av de klassiskt smöriga slaget. Den är inte lika lätt som den härliga fuktbomben Fuji Green Tea™ Body Butter,
 men tar hand om torra sommarben ypperligt bra ändå. Till hela kroppen på en gång tycker jag att den är lite för kladdig och att doften blir lite för mycket. 

4 kommentarer:

  1. Tror inte jag sniffat på dessa men mojitos är ju underbart så det låter ju lovande:)

    SvaraRadera
  2. Jag har både duschkräm, butter och bodysplash och så mjuk man blir i huden av den. Har inte använt parfym mer än kanske 2 ggr under sommaren. Har denna istället. God doft tycker jag.

    SvaraRadera