torsdag 20 augusti 2015

Nyhet: bareMinerals Blemish Remedy

I förra veckan landade en spännande nyhet från bareMinerals hos mig. Blemish Remedy (6g, 395 kr) är mineralfoundation som motverkar acne. Den ska vara lätt och viktlös samtidigt som den går att bygga på till medium eller full täckning.

bareMinerals Blemish Remedy lovar minimera synligheten av acne och porer samtidigt som den hjälper till att förhundra nya utbrott och förebygger förstorade porer. Den ska också lugna rodnader i huden och reducera talgproduktionen. Det sistnämnda kan verka oroande om man som jag har torrare hud, men formulan ska även vara "ej uttorkande". Innehåller aspbark och tea tree-olja för klarare och friskare hud.

Lös pulverform med finmaskigt nät över. Enkel applicering och minimalt med spill utlovas. 


bareMinerals Blemish Remedy kommer i elva nyanser, från ljus till mörka hud, med kall, neutral eller varm underton. Jag, som har svårt att hitta en bra färg bland bareMinerals originalfoundation, är mycket nyfiken på färgutbudet. 

Vid en första anblick verkar 07 Clearly Nude ("medium hud med gyllene underton") som jag fått vara för mörk, men med tanke på värmen i den och på årstiden verkar den funka ändå. Det ska bli spännande att testa!







4 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en bra förpackning så det inte läcker ut

    SvaraRadera
  2. Jag har också denna och testar den för fullt just nu. tycker att den är bra, men att förpackningen känns mer ny och innovativ än praktisk. Ska bli intressant att testa den lite längre och se om den har nån påverkan på huden på sikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska åka till Grekland i två veckor snart, så jag tänkt också testa längre period för att se hur den funkar. Undrar om den har SPF...

      Radera