fredag 7 augusti 2015

IsaDoras höst 2015: Rock & Romance

Tidigare i veckan landade IsaDorahöstkollektion Rock & Romance hos mig. Nu har jag äntligen hunnit ta mig en närmare titt, och jag kan berätta att jag gillar vad jag ser!

Paletter är min främsta svaghet så vi börjar med dem. Det finns tre: Eyeshadow Quartet (139 kr) 03 Urban Green, 04 Moon Rock och 44 Muddy Nudes. Den sistnmämnda borde jag ha sedan tidigare, men hittar inte just nu. Den är matt och lite kallare brun. Tänkt att användas för looken Bohemian.

De övriga två paletterna Moon Rock och Urban Green ser ni här swatchade på bar hud på handrygen. Härligt pigment! De har huvudrollen i lookerna Rocker Edge respektive Dark Romance. Jättekul med blått och grönt tycker jag. För mycket silver och lila annars i IsaDoras höst- och vinterkollektioner.

Fyra fina läppstift: Moisturizing Lipstick (129 kr)i 175 Cool Cashmere, 176 Bohemian Rose,  177 Dark Romance och Perfect Matt Lipstick (129 kr) i 07 Cool Pink.

Några snabba färgprover, återgivningen är inte optimal. Initialt tyckte jag att de beiga tonerna såg ganska tråkiga ut, men de var inte så tokiga på läpparna. LOTDs kommer!

Lacken ser så härliga ut att jag nästan får lite höstlust. Men bara nästan. Wonder Nail (79 kr) 519 Dark Romance, 517 Urban Green och 518 Bohemian Rose. Jag är ruskigt sugen på att prova alla tre, ska se till att göra det, fotografera och visa så snart jag hinner!


Smoky Eye Liner Waterproof (99 kr) gillar jag. Kul att se en färg till! 13 Dark Green ser snygg och användbar ut. Synd bara att det inte kom en motsvarande mörkblå och en mörkt brunskimrande. Det skulle jag gärna se framöver!

Brynen fortsätter vara i fokus, inte mig emot! Perfect Brow Kit Duo Compact Powder (139 kr) verkar vara en uppdaterad version av som jag recenserat här. Bra med fler verktyg, men jag tror att en bredare färgskala också skulle vara motiverad.

Jag är över lag imponerad av kollektionen och gillar färgerna. Det ska bli kul att hugga in på allt och visa efterhand. Vad är ni mest nyfikna på ur IsaDora Rock & Romance? Vad vill ni se på mig? Vad står på inköpslistan?

Också bild på pressmaterialet. Snyggt! Shoppar man två produkter ur kollektionen får man ett armband på köpet.

Rock & Romance finns i butik från och med vecka 32.

4 kommentarer:

  1. Intressant att läsa dina reflektioner. Jag gillar framför allt skuggorna, pennan och läppstiften spontant. Brynskuggan har jag ju också sen tidigare och jag tycker den är rätt trevlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brynskuggan passar nog de flesta med mörkt hår tror jag, men det borde finnas en ljusare version också...

      Radera
  2. Läcker kollektion, vill ha allt typ. Höstkollektionerna brukar ju ligga mej varmt om hjärtat med sina mörka och murriga färger. Är inte 04 Moon Rock ganska så lik deras 64 Paradox? Har ju bara sett bilder på Moon Rock men tycker det ser ut som om dom kan vara lite lika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, visst är den fin! Jag brukar också falla för höstfärgerna :)

      Moon Rock är mycket mörkare, skulle jag säga på stående fot. Mindre glittrig och mer sofistikerad.

      Radera