måndag 2 december 2013

En oväntad favorit: The Body Shop White Musk Smoky Rose

Som rubriken avslöjar är jag riktigt förtjust i The Body Shops nya serie White Musk Smoky Rose. Den beskrivs av företaget själva som djup och sensuell med inslag av mysk, förföriska rosor, frisk bergamott och rökig tobak. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle gilla den så mycket eftersom originalet White Musk inte går hem hos mig, men tji fick jag! Det ska villigt erkännas att jag inte är någon parfymconnaisseaur, men jag sträcker mig allt som oftast efter White Musk Smoky Rose, och det är ju ett gott betyg!

Jag instämmer just i beskrivningen "sensuell" och tycker att doften passar bäst på kvällen. Dusch med duschkrämen, body lotion på det (kunde gett mer fukt, men annars bra) och lite Eau de Toilette på pulsen, sen är man redo för kvällen! Har ni provat White Musk Smoky Rose? Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag har bara sniffat som hastigast och tyckte väl sådär. Får kanske prova den på huden och se vad jag tycker. Å andra sidan är jag väldigt förtjust i den vanliga White Musk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kanske vi tycker lite tvärt-emot :)

      Radera
  2. Jag har använt samma parfym i säkert 10 år men när den tog slut nu och kassan inte riktigt klarade ett nyinköp så köpte jag faktiskt den här istället. Gillar den också men tycker att doften förvinner lite för fort

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har minsann inte tänkt på hur länge den sitter, nu måste jag fundera lite över det :) Jag är också väldigt konservativ, kör mest med samma parfym och lyckas aldrig använda upp...

      Radera