torsdag 29 november 2012

Nyhet: Cliniderm Age Correct Whitening Lotion

En av mina hudvårdsfavoriter, Cliniderm, har nyligen lanserat en ny ansiktskräm som heter Age Correct Whitening Lotion. Krämen ska reducera åldersfläckar/pigmentfläckar och ge en jämnare hudton. Med SPF 10 och antioxidanterna vitamin C och E skyddar den även mot solskador, framtida pigmentfläckar och rynkor. AHA-syror och så kallade "fillers" (oklart vilka) ger lyster och omedelbart slätare hudyta.

Age Correct Whitening Lotion kommer i en 30-milliliterstub och kostar 249 kronor. Den används morgon och kväll, ensam eller under annan kräm. Lotionen är oparfymerad (bra!) passar alla hudtyper och kan användas på ansikte, dekolletage och händer. 

Just nu är jag i färd med att testa liknande produkter från Vichy, men Age Correct Whitening Lotion är nästa på tur efter det.

I samma pressutskick fanns också en tub av min ständiga favorit Dual Action 2-in-1 peeling and mask. Den kan, som namnet antyder, användas både som mask och skrubb. Följ länken i namnet för att läsa min recension! Jag hade till och med med mig min tub i min gigantiska BB-packning, och kan avslöja att den minsann kom till användning. (Mer om vad som faktiskt användes kommer inom kort.)

Just nu kan man klicka in hos ClinidermFacebook och göra ett test för att optimera sin vinterhudvård. Jag måste erkänna att jag inte själv hunnit spana inte testet än, men det kanske blir tillfälle mellan amningarna inom kort. Ni kan väl kika in där så länge och se vad ni får för tips!

2 kommentarer:

  1. Låter ju intressant! Överkomligt pris också!
    Har du sett att Sephora öppnar den 6/12? Som jag längtar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mkt intressant!

      Den infon har jag också fått! Jag längtar verkligen och hade tänkt åka till öppningen, men nu inser jag att jag nog får vänta lite... Typiskt! Du får rapportera om du åker dit :)

      Radera