onsdag 21 november 2012

Till testning: Vichy Idéalia

Kommer ni ihåg att jag skrivit om hudvårdsnyheten Idéalia från Vichy? Nu har både ansiktskrämen (279 kr för 50 ml) och serumet Idéalia Pro Deep Dark Spot Corrector (349 kr för 30 ml) hittat hem till mig. Jag är snart färdig med testning av nya Natuviveserien, sedan ska jag hugga inte på Idéalia.

Krämen och serumet utlovar slät hud med lyster och jämn hudton utan fläckar, ojämnheter eller stora porer. Bland ingredienserna finns bland annat teväxten Kombucha som är innehåller mycket vitaminer, AHA-syra och antioxidanterna polyfenoler. Serumet innehåller bland annat LHA, vitamin C och blekande laktritsextrakt som bekämpar pigmentfläckar, röda märken (tex kärlsprängningar) och acneärr. Det låter som att det kan passa mig! Nu när solbrännan bleknar känner jag mig lite småfläckig (med annat än fräknar, dem gillar jag). Kanske kommer fälckarna av graviditeten (trots idogt skyddande!)?  Jag har dessutom fått en liten kärlsprängning på ena kinden och den vore inte så dumt att få bukt med.

Hela serien är också berikad med Vichys lugnande källvatten. Den är dermatologiskt testad, hypoallergen, utan parabener och ska inte täppa till porerna. Nu är jag nyfiken på vad ni tycker om Idéalia? Har ni testat? Är ni nyfikna?

4 kommentarer:

  1. Jag har gjort slut på hela dagkrämen och halva serumet och tycker nog sådär om serien. Parfymerad (helt OK doft dock men för mkt som vanligt), glasburk och gjorde inga underverk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan lyckats tappa burken en gång här, men innehållet gillar jag efter en första användning.

      Radera
  2. Jag älskar dagkrämen den har förbättrat min hy något fruktansvärt och jag brukar ha en väldigt svår hy med finnar men ändå torr så den är kanon för mig ^^, Har även serumet som jag håller på att testa just nu då jag fick en liten provburk av dagkrämen i glossybox så började jag prova den en sund innan jag fick pressutskickat med dagkrämen och serumet ^^, Det verkar dock lovande också!

    Vad tycker du om serien? ^^,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Jag håller på att knåpa ihop en liten recension som kommer inom kort. Kan avslöja att jag är positivt inställd :)

      Radera