måndag 2 januari 2012

Öga och frisyr från nyårsafton



Förra nyår körde jag på grönt och silver men denna gången blev det blått. Mörkblått är en väldigt festlig färg tycker jag! Jag fixade lite mer med sminkning efter att bilderna togs, det blev så himla bråttom att fånga sista dagsljuset. Sedan följde en kanonkväll med otroligt god mat och därefter en tämligen trött söndag.


Bilden på vad jag använt är verkligen inget att skryta med, men ni känner nog igen det mesta!

Basen bestod i Laura Mercier Tinted Moisturizer SPF 20, bronzern Sun Bunny ur Too Faced The Bronzed & The Beautiful - French Riviera Edition (färgprover här), sommarvarianten av Beauty Base Crystal Radience Primer från Lumene, Full Bloom Ultra Flush Powder Blush i nyansen Who's your Poppy ur fina paletten från julasken Beautiful Dreamer (färgprov här) från Too Faced och Beauty Base Dark Under Eye Concealer och Beauty Base Red Neutralizerfrån Lumene.

Till ögonen använde jag UDPP, Big Bold Mascara Super Volumizing, vackra blå Color Infaillible All Night Blue och Superliner Blue Eyes Luminizer från L'Oréal, kajalen Deep Cobalt från Clinique och silverdelen ur fina duokajalen från Collistar.

Läppstiftet är Butter Shine Lipstick Apri-cute också Clinique.


Paletten som syns (nåja) är Smokey Eye Shadow Collection från Too Faced. Ur den har jag använt Smolder i yttre ögonvrån (förstärkt med L'Oréalskuggan), In a flash på själva ögonlocket och till att tona ihop med och White Lie som highlighter.


Till sist, lite frisyrbilder. Det är verkligen inte lätt att fotografera sin egen knut! På sista bilden har jag fått lite hjälp, det var välbehövligt. Jag har använt min Magic Sponge som jag vunnit hos Honi. Jag hade inte tänkt ha blommorna från början, men blommor är världens bästa knep om det råkar bli lite "hål" i en frisyr. Det går egentligen bra att få till en perfekt knut med magiska svampen, men här hade jag lite för bråttom och var lite för lat för att börja om.

13 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt!Och konstaterar att du nog har både tjockare och längre hår än mig, för sådär stor blir aldrig min knut med magic sponge. ;)

    SvaraRadera
  2. Mycket festligt och fint, både blommorna och håret. Ingen färg är nyår så mkt som mörkblått och silver...

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Både hår och smink!
    Håret är så blankt och fint.

    SvaraRadera
  4. Vad vacker du måste ha sett ut med den fina frisyren och sminkningen :)

    Hihi måste bara fråga har du haft något i ditt hår för att få fram den vackra glansen?

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt, både sminket och håret!
    Får inte heller min knut så där stor med amgic sponge men så har jag ju fint hår så det kan ju ha med det att göra.

    SvaraRadera
  6. Wow wow wow! Ursnyggt - både smink och hår!

    SvaraRadera
  7. Mrs Data: Tack! Jag har en hel del hår, dest stämmer :)

    Malin: Tack!

    Emma P: Tack!

    Lotta: Tack!

    Carina: Tack! Nix, jag är inte så förtjust i stylingprodukter. Jag använder bara balsam och inpackning och leave-inbalsam. Just nu använder jag schampo o balsam från Cutrinism (syns i högermarginalen här) och lockkrämen jag fick i julklapp (http://skimmerskuggan.blogspot.com/2011/12/skonhetsklappar.html ).

    Lina: Tack så mycket! Tagel istället för vanligt hår kan vara en fördel ibland :)

    Ninni: Tackar!

    SvaraRadera
  8. Supersnyggt, både mejk och hår!

    SvaraRadera
  9. ToppenFanny: Tack!

    Josephine: Tack!

    SvaraRadera