tisdag 3 januari 2012

Fem fuktbomber!


Även om denna vintern inte verkar bjuda på så mycket kyla att man måste byta hudvårdsrutin helt, är fukten ständigt i fokus för mig. Här är fem fina tips:
  • Nyheten Arctic Aqua 2 in 1 Skin-Perfecting Moisture Booster (139 kr) från Lumene som bärs under fuktkrämen för extra fuktboost är snart recensionsklar. Jag kan avslöja att den känns bra!
  • AQUAporin Active Rik (159 kr) dagkräm från Eucerin är den enda av tipsen här jag ännu inte testat alls själv. Om jag inte redan hade en ny fuktkräm på lager skulle jag genast spana in denna eller den lättare varianten av samma kräm. Solskyddet jag testade från märket i somras bådar gott!
  • Cliniderms Sensitive Comfort Face Cream Rich (229 kr) testade jag och gillade mycket förra vintern. Finns även i en lättare variant. Ett hett tips till fukttörstande med känslig hy!
  • Hydrance Optimal Light (295 kr) från Avène är en stöttepelare i badrumsskåpet. Även den finns i både lätt och rikare version, och med och utan SPF. Jag har redan en ny på lager.
  • Nyheten Moisture Surge Intense Skin Fortifying Hydrator (430 kr) från Clinique har jag endast känt på, men den verkar oerhört lovande och ska utan tvekan testas framöver.

4 kommentarer:

  1. Jag är verkligen nyfiken på Lumene varianten!

    SvaraRadera
  2. Lotta: Recension kommer strax :)

    SvaraRadera
  3. Älskar Avené Hydrance Optimale light men den är för lätt för mej nu på vintern och perfekt på sommarhalvåret. Har just börjat använda Lumenes fuktserum och gillar än så länge, har inte hårdtestat pga plusgrader och fuktigt ute. Är mycket mycket nyfiken på nya Clinique-cremen...

    SvaraRadera
  4. Fröken Frodig: Har du testat Avené Hydrance Optimale Rich? Den körde jag med en del förra vintern. Kul att du också gillar serumet! Jag ska verkligen ta mig an att recensera det snart.

    Clinique-krämen har jag lyckats få några småprover på, och testar as we speak :)

    SvaraRadera