torsdag 12 augusti 2010

EOTD med IsaDora Pool Party


Förra helgen tillbringade jag i familjens stuga, och fick då chansen att leka loss med min lillasysters tokfina palett Pool Party Eye Shadow Quartet från IsaDora.


Jag funderade kring hur jag skulle få testa all fyra skuggorna, och resultatet blev att jag lade den ljusgulskimrande som highlighter i inre vrå och under bryn, den knallblå längst ut i v:et och den ljusturkosa på inre halvan av ögonlocket. Sedan tonade jag ihop den knallblå och den ljusturkosa med hjälp av den ljusare blå skuggan.


I verkligheten kunde man se mer skillnad på skuggorna på. Jag vet inte hur det kommer sig att allt smälte ihop till teal i kameran, men så blir det ibland. Färgerna på skuggorna stämmer egentligen bättre med swatcherna jag visat här. (Bilderna är klickbara.)

Utöver IsaDora-paletten använde jag Urban Decay 24/7 glide-on eye pencil i Deveiant längs yttre halvan av övre franskant och Electric längs inre halvan. Grunden är UDPP.

11 kommentarer:

  1. Hur snyggt som helst juh! Nu vill jag med ha Pool Party!

    SvaraRadera
  2. Åh, Pool party är snygg :) Riktigt fina färger!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint. Jag hoppade poolparty just för att jag redan har så många liknande skuggor men nu börjar jag ångra mig.

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt somrig sminkning!

    SvaraRadera
  5. Fröken Frodig: Tack! Man vill ju det =)

    Honi: Tack!

    Tina: Tack! Jag hoppade också av samma anledning, (paletten är syrrans) men nu börjar jag ångra mig.

    Nailtastic: Tack!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig färgbomb till sminkning! Underbart...

    SvaraRadera
  7. Kanonfint. Färgerna är väldigt fina.

    SvaraRadera
  8. Miss C: Tack!

    Des: Tackar!

    Sminkan: Tack!

    Emma P: Tack! Nu är jag också grymt sugen på denna paletten.

    SminkJante: Tack! Jag gillar dem också =)

    SvaraRadera