onsdag 19 augusti 2009

Marinmejk


Idag kände jag för marinblått och guld. För att få lite mer intensiv kajal än vanligt målade jag en svart tushlinje under min mjuka midnattsblå penna. Det blev riktigt bra! Oturligt nog lyckades jag inte riktigt fånga mejken på bild (i alla fall inte både skarp och med psykiskt frisk blick...), och nu när jag har tid att blogga är sminket redan avtvättat. Så kan det gå!


Här ser ni produkterna: concealer från Benefit, ögonskuggor från Stila, Sun och Oasis (mer om paletten här), solpuder från Shiseido, rouge från Benefit, flytande eyeliner från okänt märke och kajal från Clinique. Jag ber om ursäkt för kass blixtbild, bilderna togs helt enkelt för sent och när jag hade för bråttom.

Rättelse: Jag var lite trött igår ikväll och blandade ihop skuggorna. Rätt är Moonlight i inre ögonvrår och Oasis på resten.

3 kommentarer:

  1. Sicken läcker och enkelt makeup!
    Den guldiga skuggan är så vacker!

    SvaraRadera
  2. Fint. Det är roligt med bilder där man ser lite galen ut, det kan vi väl få ser någongång:)

    SvaraRadera
  3. Maggie: Tack så mycket!

    SminkJante: Tack! Galnare kanske kommer =)

    SvaraRadera