lördag 29 augusti 2009

Elegance?


I veckan som gått har mina naglar prytts av ett lack från Mavala med det förpliktigande namnet Elegance. När jag köpte lacket för några år sedan var det en favorit, men nu känner jag mig kluven. Färgen är i grunden beige-rosa med guldig eller grå underton beroende på ljuset. Lacket skimrar också i rosa och guld och ytte pyttelite i lila eller grönt. Det låter väl inte så dumt? Det som ändå gör att lacket i perioder inte används alls är att alla färgerna tillsammans ibland drar åt en obestämbar trist färg som Kicki Norman pricksäkert kallar leverpastej. Även om leverpastej är gott är det inte en färg jag trivs i!


Det blir lite bildbombning för att försöka visa färgen. På den högra av de två bilderna högst upp ser ni ett lager, på den vänstra två. Längst till höger ovan här ett lager, på övriga två.


I vissa ljus är lacket väldigt fint. Vad tycker ni om lacket?

6 kommentarer:

  1. Vilket jättesnyggt lack! Tänkte precis ta o måla mina naglar o tånaglar nu med Mavala (Satin)

    SvaraRadera
  2. Peter: Tack, vad kul att du gillar det. Mavala Satin är en favorit hos mig också.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Leverpoastej! Det var ju kul! Färgen kanske är lite väl elegant för min smak, men absolut inget fel på den.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om jag håller med om leverpastej liknelsen. Färgen är inget jag går igång på men den är fin och "enkel".

    SvaraRadera
  5. Gör skäl för namnet! Très elegante, diskret och fin om man är ute efter det!

    SvaraRadera
  6. Sminkan: Nej, ibland är den helt ok. jag är fortfarande kluven =)

    SminkJante: Nja, leverpastejsfärgen kommer bara fram ibland, den är svårfångad =)

    Kabuki: Tack! Ja, elegant men lite småtrist.

    SvaraRadera