söndag 22 mars 2009

Frankade festnaglar

Gårkvällens naglar var egentligen inte så festliga, men jag tycker ändå att de har sin plats här i bloggen. Även om de var väldigt vardagligt målade (i sista minuten, som vanligt), var de målade med ett speciellt lack, nämligen mitt första frankade lack Mavala Riviera / Essie Fed up.



Rivera är ett ganska vanligt rosa skimmerlack. Jag tror att jag har fått i prenumerationspresent med någon tidning, jag har i alla fall inte köpt det själv. Lacket är fint, men jag tycker att det är aningen för kallt i tonen, bl a för att skimret går lite i blått. För att få en lite varmare ton har jag hällt i lite av Fed up som är lite aprikos-rosa-beiget helt utan skimmer. Vad tycker ni om resultatet? Tyvärr har jag inte före/efterbilder, men jag gillar Riviera bättre nu än i sin ursprungliga form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar