onsdag 18 mars 2009

Dagens i rosa




Idag var jag sugen på en riktigt rosa sminkning. Som vanligt var tiden knapp på morgonkvisten, så det fick bli en ganska enkel rosa variant med fokus på rosa ögonskugga och riktigt rosa kinder.



Till ögonen använde jag den fina rosa skuggan ur Isadoras Blooming springpalett, Boi-ing från Benefit, Naturally glossy mascara från Clinique i jet brown, Dusty smoke från Make up store, UDPP, Long pretty lashes från Clinique i 01 black och brynpenna från H&M.

För att sätta färg på kinderna plockade jag fram ett lite bortglömt mousserouge från Maybelline, Dream mousse blush i 01 Dolly pink. Rouget har trevlig konsistens och fin barbierosa färg, men har lite glitterskimmer i sig. Jag hade tyckt bättre om det om det hade varit matt. För basen stod You rebel lite från Benefit, idag i kombination med rosa highligter/primern Crystal radience från Lumene.

4 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Isadora-paletten blir välanvänd hemma hos dig:) Boi-ing är en concealer eller hur? Hur är den? jag har funderat på att köpa den, läste hos the muse, tror jag att det var, att den var så himla bra...

    SvaraRadera
  2. Paletten är redan en favorit!

    Boi-ing är en extremt bra concealer Jag har alltid haft svårt att hitta concealer eftersom jag är så ljus, men ändå lite gul, och den ljusaste nyansen av Boi-ing är perfekt!

    Konsistensen är också fantastisk. Man kan jobba upp hög täckgrad om man vill, men man kan också bara ljusa upp lite med den. Dessutom lägger den sig inte i veck under ögonen, vilket jag upplever att många concealers gör (trots att jag inte är så väldans rynkig). Det blev visst en hel liten lovsång, men så bra är den =)

    Hoppas du också gillar den om du provar =)

    SvaraRadera
  3. Såå fiint! Vårigt & skimmrigt snyggt ;)

    SvaraRadera
  4. inthemake: Tack! Skimret i dessa Isadoraskuggor är jättefint!

    SvaraRadera