tisdag 13 september 2016

Nyhet! The Body Shop Down To Earth Shade Eyeshadow Palette

Nu, mina vänner, ska vi ta en närmare titt på The Body Shops pinfärska veganska ögonskuggspaletter. De heter Down To Earth och håller sig i en jordnära färgskala. Det finns en stor palett Down To Earth 8 Shade Eyeshadow Palette (425 kr
) och en mindre Down To Earth 4 Shade Eyeshadow Palette (275 kr) som kommer i fem olika färgkombinationer.

Som ni ser är det stilrena lådor med en rejält tilltagen spegel i locket. Man kan också flytta runt skuggorna mellan paletterna efter eget tycke och smak, kul! Här ser ni Down To Earth 8 Shade Eyeshadow Palette swatchad på bar hud på handryggen:

Skuggorna har individuella namn. Bra! Sahara Dune, Aztec Gold, Provence Ochre, Bengal Granite, Peru Clay, Kilimanjaro Rock, Zawar Zinc och Black Canyon Onyx.

Blandad finish och fina färger. Ska man vara petig kunde jag önskat mig större jämnvikt mellan mörkt och ljust, kanske exempelvis en beige eller rosa skimrande highlighterskugga. Kombinationen av det tre skuggorna längst upp till vänster är urfin, men jag kan inte låta bli att önska mig grönt eller blått istället för lila som accentfärg i paletter av denhär typen.


De fem fyrorna. Tre olika bruna Gold, Brown och Plum (alla borde kunna hitta en favorit här!) samt blågrå Black och grå-rosa Grey. Jag är mycket nyfiken på att spana in hela gänget live! 


Här ser ni Grey som jag fått hem. Mycket fina grå nyanser men en rosa som är finare i paletten än på huden tycker jag. Skuggorna heter India Rose Quartz, Atlas Rhassoul, Cerro Rico Silver och Siberia Anthracite.

 


Jag har hunnit känna lite på skuggorna, och över lag känns kvaliteten bra. The Body Shop tipsar om att man även kan applicera med fuktad pensel för en intensivare look. Formulan är  berikad med Trade-producerad marulaolja, babassuolja och sesamolja och ska vara vårdande. Byggbarhet och att skuggorna inte ska lägga sig veck utlovas. Appliceringstips på baksidan av ytterförpackningen.

2 kommentarer: