lördag 26 september 2009

Franska tips


I onsdags kväll blev jag väldigt sugen på fransk manikyr. Jag gör inte det så ofta, och det märks på resultatet. Att den sitter kvar idag vittnar dock om en viss kvalitet, men frågan är hur man gör för att få den snyggare. Tips mottages tacksamt!

Lacken jag använde till manikyren var: Essie Three way glaze som underlack, tre lager Essie Mademoiselle och Mavla White 49 på tipparna. Kanske ska man ha ett speciallack till tipparna?


Den fina manikyren jag fick i NY i påskas är riktmärket för hur det ska se ut, tycker jag.

2 kommentarer:

  1. åh vad fräscht! Fransk manikyr är verkligen fint. Tyvärr vågar jag för tillfället inte framhäva mina misskötta klor i såna här skapelser utan de får bli mer heltäckande ting :D

    SvaraRadera
  2. Linda: Tack! Ja, jag gillar det, behöver nog öva lite, bara. Heltäckande är också fint =)

    SvaraRadera