lördag 19 september 2009

Hela veckans dagens


I den hektiska veckan som gått har jag haft i stort sett samma dagens varje dag. Det är verkligen praktiskt och tidsbesparande för mig, men jag trivs egentligen inte när vardagen sätter så mycket käppar i hjulen för glamouren. Trots att jag haft fem dagar på mig har jag bara nätt och jämt lyckats fånga sminkningen på bild på grund av brist på dagsljus. Suck!

På kinderna har jag haft Blush délicieux i Pink Marshmallow från L'Oréal, ett rouge som jag verkligen gillar. Det är perfekt isigt kallt rosa med fint frostigt skimmer. Kommer att vara perfekt i vinter också. Till ögonen hade har jag haft Va Va Voom volume mascara 17 i brown black, Waterproof Cream Eye Shadow från IsaDora i 60 Pale Rose och kajalen Gunmetal från Urban Decay.

5 kommentarer:

  1. Jag har blivit skittråkig med sminket på sistone, men jag skyller på att jag inte orkar stå med mer än det nödvändigaste när klockan är halv sex på morgonen.

    SvaraRadera
  2. Des: Det är just dethär med klockan sex på morgonen som är problemet =(

    SvaraRadera
  3. Jag kan tycka det är befriande att ibland köra samma ögonmakeup flera dagar på rad. Men om det är ofrivilligt känns det definitivt inte lika roligt.

    SvaraRadera
  4. Håller med, det är inte alltid vardagen tillåter tid till glamour, ej heller bra ljus..usch tycker inte om att mörkret gör intåg..Fint iaf, och de där rouget hade jag förut, underbar nyans!

    SvaraRadera
  5. SminkJante: Ibland kan det faktiskt vara befriande. I alla fall tidsbesparande =)

    Linda: Tack! Man önskar allt att mörkret väntade lite =)

    SvaraRadera