lördag 13 februari 2016

Småshoppat eller storhandlat?

Jag har skönhetsshoppat lite på sistone. Det blir inte lika mycket nuförtiden, eftersom det trillar in så mycket pressmaterial att det sällan känns försvarbart att köpa nytt. Ibland blir det förstås noga övervägda lyxköp, men ibland behöver man även fylla på stapelvaror och gamla favoriter. Här ser ni lite blandad kompott från Åhlens och Kicks i veckan som gott:
  • Äntligen har jag köpt en nailartpensel. Frågan är bara när jag ska hinna experimentera med den...
  • En ny UDPP (Urban Decay Eye Shadow Primer Potion) var ett måste, den kan jag aldrig vara utan.
  • En extra nagelklippare. Japp, jag dödssyndar och klipper. Vem sjutton har tid att fila?
  • En extra pincett från Kicks, visst är den fin?
  • Dagkrämen Lumene Bright Now Vitamin C Day Cream SPF 15 att komplettera nattserien som jag ska testa snart.
  • Gröna removern från Depend, molto importante!
  • IsaDora Twist-up Gloss Stick Lip Filler 29 Clear Nude. Otroligt skön och återfuktande. Helt ofärgad, bra att ha under annat och går att måla i blindo.

  • Micellärvattnet Pureté Thermale från Vichy i necessärvänlig storlek. Fanns hos Apotek Hjärtat. Blir spännande att testa.
  • Jag brukar ha tvåfasremover från Clinique. Denna gången provar jag ett billigare alternativ från Lumene.
  • Essies överlack Gel Setter till klubbpris hos Kicks.

Sådärja, det var en liten redovisning. En hel del blev det, men det mesta kändes hyfsat nödvändigt. Några tankar kring produkterna eller shopping i allmänhet?

4 kommentarer:

  1. Mycket trevligt där - Lumenes hudvårdsprodukter använder jag själv av och till, tycker de är bra. Och klipper hör jag också - om jag ska ha ned naglarna till "scratch", vilket jag gör ibland. Ska jag fila mina stenhårda naglar tar det typ en dag, vem har tid med det? Så jag går med nagelklippare jag med. Använder alltid glasfilar och det ska ju vara okej med klippning då har jag läst någonstans...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att vi är fler klipp-syndare :)

      Radera
  2. Härliga köp! Måste verkligen köpa en ny ögonprimer snart...

    SvaraRadera