söndag 14 oktober 2012

NailArt Sunday med klös

Idag är det NailArt Sunday med zoo-tema, det vill man ju inte missa! Jag valde att plocka fram ett paket Nail Rock Designer Nail Wraps som jag haft liggandes hur länge som helst. Det är skumt med vissa sådana nyheter som man, eller iallafall jag, får för sig att man vill testa trots att man vet att det inte riktigt är ens grej. 

Nåväl, resultatet blev faktiskt inte så dumt! Jag har nämligen inte så höga krav på sånthär. Leopard-nail wraps (eller snarare gepard, eftersom mönstret heter Furry Cheetah) är inget jag skulle ha på mig till vardags, men det skulle kunna vara kul för en kväll. 

Det var förvånansvärt enkelt att få på dem (med hjälp av värme från hårtork), men jag är glad att jag inte satte igång medan taxin väntade, om man säger så. Man hade säkert kunnat vara lite noggrannare med att frisera kanterna om man ville ha tjusigare resultat, men det orkade inte jag. Det KAN också vara så att jag bara applicerade på vänster hand...

Vad tycker ni om leopardklor? Eller om nail wraps i allmänhet?

Jag har köpt mitt paket Nail Rock Designer Nail Wraps hos Nelly.com för 89 pix.

20 kommentarer:

  1. Jag tycker att leopard/gepard är snyggt och wraps känns ju bra om man inte är så artistisk eller har tidsbrist...ELLER? För det är så jag tänker mig att det är, men om det tar lång tid att applicera så vet jag inte. Däremot tycker jag att dessa som du bär kunde haft mer klös i sig, typ starkare färger och kanske nått glitter i kanten. Om man nu ska ha dem på fest ska de ju synas ordentligt, men det kanske bara är jag?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. He, he, jag är inte så artistisk, och har ständigt tidsbrist ;)

      Färgerna är nog lite bättre än vad som framgår på mina bilder. Alla foton jag tagit idag har blivit lite dimmiga.

      Radera
  2. Wraps funkar dåligt på mina naglar, de är så kupade så det blir massor av irriterande veck överallt som jag går och pillar på. Jag höll på att bli tokig när jag prövade Minx, det var alldeles för mycket kanter.

    Jag tycker däremot att det var ett rätt roligt mönster på dina och du verkar ju ha lyckats riktigt bra med applikationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog dessvärre mer veck på mina här vad som syns på fotona...

      Radera
  3. Har aldrig testat wraps. Jag är ju så otålig och vill byta manikyr hela tiden så det känns som slöseri att bara ta av de igen då :/
    Leopard i riktiga leopardfärger är inte min grej, men i knasiga färger är det kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hrm, jag kan avslöja att mina naglar redan är nakna i vänta på nästa lack. Det är ju lite av ett nörddilemma, att man vill byta så ofta :)

      Radera
  4. Bara testat wraps en gång men jag gillade det:)Och denna gillade jag absolut.
    Wraps är ju en suverän grej när man behöver ha en bestående snygg manikyr mer än en dag eller två:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte att det var så pass kul, att jag kan tänka mig att testa igen. Jag måste ju absolut testa de fina som jag fick av dig, även om jag kanske behöver hjälp med högerhanden :)

      Radera
  5. Lite kul är det fast detta mönster är kanske inte riktigt min grej, jag har lite andra mönster hemma. Kanske ska prova snart...

    SvaraRadera
  6. Prova! Det var kul! Ev behöver man hjälp m högerhanden, dock.

    SvaraRadera
  7. Har testat självhäftande, dock svårt att inte få bucklor..och jag tycker det förstör rätt mkt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bucklorna är trista. Gör att det håller sämre också.

      Radera
  8. Intressant. Jag har inte provat men jag har svårt att se hur man skulle få det slätt och jag vet ju hur tokig jag skulle bli om det inte var helt slätt... Men det ser himla snyggt ut, speciellt på bilden på lite håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På håll blir det jättesnyggt! Vecken verkar dock himla svåra att få bukt med.

      Radera
  9. Wraps har jag inte testat, men dom här var coola!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kul grej, om man inte är för petig med resultatet (eller om man är duktigare än jag...)

      Radera
  10. Har aldrig provat wraps själv, men sett många snygga i affären. Kanske dags att våga testa. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Våga testa! Om de sitter bra på är det kul!

      Radera
  11. Jag har ju också såna där som jag inte testat än...

    SvaraRadera