torsdag 26 april 2012

Nyheter från Oliva by CCS Age Well!

Som utlovat har serien Age Well (som jag gillar skarpt) har nu utökats med en rengöring och ett ansiktsvatten. Vi tar en närmare titt på informationen om dem:

Oliva Age Well Cleanser (109 kr/125 ml) är en mild rengöring som ska passa torr hud. Den innehåller olivolja som återfuktar och mjukgör och persikoblads- och hallonextrakt för exfoliering. Precis som resten av serien innehåller rengöringen stamceller från den odlade äppelsorten PythoCellTec Malus Domestica som ska stimulera hudens celler.


Oliva Age Well Toner (95 kr/200 ml) ska ha en sammandragande rengörande effekt med hjälp av  extrakt vrån persikoblad, olivlöv, hallon och druvor. Den är sista steget i rengöringsrutinen och tar bort kvarvarande orenheter efter rengöringen och hjälper till att hålla huden i balans med med antioxidanter och stamceller från PythoCellTec Malus Domestica.

Oliva by CCS innehåller varken mineraloljor eller parabener och säljs på apotek från vecka 18. Testning och recensioner utlovas!

4 kommentarer:

  1. Ansiktsvattnet kommer jag troligtvis att köpa, lite längre fram i alla fall, när mitt lilla lager är slut...
    Tyckte huden kändes mycket bra av krämerna, även om nattcremen kunde ge mer fukt, så kommer jag säkerligen att köpa dom igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra att du gillar dem! Jag brukar köra dubbla lager av nättkrämen, då funkar den bättre tycker jag :)

      Radera
  2. En liten fråga, rengöringskrämen, ska den sköljas bort med vatten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så har jag uppfattat det! Förlåt för sjukt sent svar!

      Avène har bra variant som inte kräver vatten.

      Radera