onsdag 27 januari 2010

Turkost och silver



Igår kombinerade jag kajalen Flipside med den turkosa skuggan i Boldly Beautiful Eye Shadow Palette från Stila. Flipside passar lika bra med denna skuggan som är aningen blåare än Urban Decayskuggan med samma namn.



Med och utan blixt och blund...


Basen är samma som här. Jag använde 24/7 glide-on eye pencil i Flipside, den silvriga skuggan som syns i bildens nederkant (attans, jag beskar fel!) och den turkosa skuggan invid pennan. Highlightern är Benefits Moon Beam.


Både Luxury från Make up store och Georgia från Benefit har fått en hel del uppmärksamhet hos mig på sistone och det med rätta - jag använder dem ofta! Här syns de framför blivande eftermiddagsfika.

11 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på en NOTDS från dig....!

    SvaraRadera
  2. åh detta va vackert, turkost och silver e ju så fint =)

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! Du klär väldigt bra i turkost och denna passade dig kanon. Kul att du har med dina bryn med idag förresten!

    SvaraRadera
  4. Linda: Tack =)

    Emma P: Tack! Brynen ska nog vara med lite oftare i fortsättningen =)

    SvaraRadera
  5. Jättefin blå färg =)

    SvaraRadera
  6. Makeuponista: Tack! Jag trivs oftast bra i turkosa nyanser.

    SvaraRadera
  7. Turkos är verkligen en härlig färg. Känns som en bit vårhimmel!

    SvaraRadera
  8. Sminkan: Tack, särskilt för "vårhimmel" =)

    SvaraRadera