torsdag 24 november 2016

Recensioner av Clinique City Block Purifying Charcoal

Idag blir det rengöringsrecensionsbonanza här i bloggen. Tre prylar  från Clinique ska vi gå igenom: 

City Block Purifying Cleansing Gel (265 kr/ 150 ml) är en svart (!) rengöringsgel som ska funka för alla hudtyper. Den innehåller bambukol som ska dra ut föroreningar och orenheter ur huden som en magnet och sedan hålla kvar dem så att de lätt kan sköljas av. Glycerin och koffein ska återfukta och lugna huden. 

Sonic System City Block Purifying Cleansing Brush Head (185 kr) ge optimal rengöring. Borsthuvudet har kol-berikade borst som även de drar ut smuts och föroreningar från huden likt en magnet. Precis som övriga borsthuvuden till Clinique Sonic System Purifying Cleansing Brush har själva borsten fastare borst i spetsen som lämpar sig för t-zonen och mjukare borst föresten som passar till övriga ansiktet.  

Jag har använt den svarta rengöringen och borsten tillsammans. De är inte dumma alls! Borsthuvudet för känslig hy tycker jag är i allra mjukaste laget, men de övriga tycker jag om och upplever inte så stor skillnad på. 

City Block Purifying Cleansing Gel är lite rinnig men rolig - iallafall för de två små herrar som brukar sitta i badkaret när jag tvättar ansiktet och blir alldeles svart. Jag gillar rengöringseffekten. Huden känns verkligen ren, utan att bli "gnisselren". I somras när City Block Purifying Cleansing Gel släpptes hann vi inte bekanta oss så mycket, men nu efter jobbdagar i Malmö (storstad!) inbillar jag mig att kolen gör sitt till på alla läskiga luftföroreningar. 

Lermasken City Block Purifying Charcoal Clay Mask + Scrub (395 kr/ 100 ml) ska först sitt på i fem minuter som en lermask, sedan skrubbar man runt den när man tvättar av. Två-i-ett, det gillar jag som har väldigt begränsad dusch- och pysseltid nyförtiden.

Renare hy och minskad porstorlek på sikt utlovas. Kaolinlera ska absorbera överskottssebum och brunalg minskar överproduktionen över tid. Naturligt bambukol drar ut föroreningar och smuts. Gentianarotsextrakt bidra med antiinflamatoriska egenskaper och skyddar mot oxidativ stress. Olika sockermolekyler mjukgör hyn och underlättar cellförnyelse. Själva peelingkornen består av miljösäkra silica-pärlor och inte miljöfarlig microplast. Också bra.

Jag tycker att City Block Purifying Charcoal Clay Mask rengör riktigt bra, även porerna tajtas till, samtidigt som den känns ganska mild. Jag använder den lite då och då och känner nu när jag skriver detta att det minsann måste bli oftare i fortsättningen. Stort plus i kanten för tub med snäpplock. Oerhört mycket bättre än glasburkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar