torsdag 10 november 2016

Recension: Vichy Idéalia Skin Sleep


Denna recensionen har verkligen låtit vänta på sig, men nu är det dags. Här är mina tankar om Vichy Idéalia Skin Sleep (349 kr): Till en början kom vi inte riktigt överens. Jag vet faktiskt inte varför. Nu har jag dock använt krämen igen någon månad, och nu trivs vi ihop. 

Idéalia Skin Sleep ska ge en avslappnande sammetslen känsla vid applicering och lovar rejäl återfuktning, smidigare, fastare hud med minskade trötthetstecken. De fyra sistnämnda löftena känns viktigast tycker jag, och där levererar krämen. Det sammetslena däremot - jag tycker snarare den är lite småklibbig. I (den snygga) burken är den dock geléeig och lyxig. 

Även om nattsömnen för det mesta är riktigt krattig här (fortfarande!) tycker jag att huden känns bra efter en natt med Idéalia Skin Sleep. Fukten är bra och huden känns jämnare än efter en kräm med bara fukt. Jag kan tänka mig att köpa Idéalia Skin Sleep igen!

Aqualia Thermal Awakening Eye Balm fick jag tydligen i samma utskick. Recension finns här.

2 kommentarer: