torsdag 9 april 2015

Dagens naglar med Depend 7day Cotton Dreams



Idag bjuder jag på dagens naglar ur arkivet med 7043 Cotton Dreams som kommer från vårkollektionen 2105 av Depends nya gelhybridlack 7day. Ganksa fint, men det motsvarade inte riktigt mina förväntningar. Jag vill ha den utlovade skira täckningen, lite neutralt sådär à la Essie Mademoiselle, så jag har två lager. Färgen är fin, men som ni ser bland annat på tumnageln här till vänster var det svårt att få jämnt. Jag ger mig inte, utan tänker leta bland de ordinarie 7day-lacken. Att ha ett såhär basic lack med extra hållbarhet skulle ju vara himla bra.


4 kommentarer:

  1. Fräsch och snygg färg men synd att det blev ojämnt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kanske får ge det lite fler chanser så småningom..

      Radera
  2. Jag gillar verkligen färgen på detta lack, nu efter att ha sett det på dig kommer jag köpa det så snart som möjligt,dock synd att det var svårt att få jämnt för jag brukar också ha det problemet speciellt med just ljusrosa lack,har du någon bra rekommendation på Nude lack som blir jämn och snygg finish på/lättapplicerat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att lack i sådana färger kan vara extra svårt! JAg har en gammal favorit från Essie, Mademoiselle, den säljs fortfarande, men är ju betydligt dyrare än Depend :)

      Radera