söndag 12 januari 2014

Rosa våröga med krisp

Visserligen sägs vintern just vara påväg, men jag tänkte visa vårsmink ändå! Det blir ont om sminkbilder sedan jag börjat jobba (stor söndagsångest idag...). Ögat här är från trettonhelgen och är sminkat med en julpalett, trots sin våriga framtoning. Rosa är en rolig färg!

Skuggorna är knallrosa Bright Eyes, ljusrosa Marshmallow och ljust lilaskimrande Mauvelous alla tre ur Be Merry and Bright från Too Faced (färgprover här!).

Jag använde: Superprimer Color Corrects Redness från Clinique (recension här!), flytande foundation Wake Up Make-up från IsaDora, foundationpensel från Kicks, The Body Shops Honey Bronze Bronzing Powder, Inliner Kajal från IsaDora, concealer Havre och Raps från IDUN Minerals, UDPP, Even Better Eyes Dark Circle Corrector från Cliniqueskuggor och highlightern Inner Light och rosa rouget Lollipop ur Be Merry and Bright från Too Faced (färgprover här!), eminenta eyelinern Liner Plume i nyansen 01 Noir från Lancôme och IsaDora Build-up Extra Volume Mascara (recension här).

6 kommentarer:

  1. Jättefin sminkning! Och kul att se att den paletten kan användas till såna här vårljuva sminkningar, jag måste testa den rosa skuggan jag med. Och söndagsångest, fy tusan alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Nu är det värsta över, en hel vecka kvar till nästa måndag ;)

      Radera
  2. Superfin makeup, passar dig väldigt bra. :-)

    SvaraRadera
  3. Superfint!! Längtar efter lite mer våriga färger nu så kul med en rosa ögon sminkning.

    SvaraRadera