torsdag 8 maj 2014

Vårfin hy med Cicamed

I förra veckan landade två tuber med vårprepp från Cicamed här hos mig. Jag känner mig ganska glåmig just nu, så jag ska med stort nöje vårstäda ansiktet med dessa produkter!
 
Ansiktsskrubben Vanilla Scrub (250 kr) är en skonsam och rengörande ansiktspeeling med doft av vanilj och pepparmint. Det är en mekanisk peeling som len och mjuk hy med förnyad lyster, utan att irritera eller rubba hudens naturliga fuktbalans. Skrubbkornen är runda och har en slät yta, vilket gör att de får bort döda hudceller och orenheter utan att skada huden. För att samtidigt återfukta huden innehåller Cicamed Vanilla Scrub mjukgörande kokosolja och kakaosmör. Produkten är så mild att den kan användas 1-3 gånger i veckan. 

Jag har redan hunnit smygtesta lite, och första intrycket är positivt!
 
I den mindre tuben finns Cicamed ASD 3-in-1 (225 kr) - en trippelverkande behandling som ska hjälpa hudens förnyelseprocess och behandla blemmor, ärr och missfärgningar i ansiktet. Den kan användas både som punktbehandling och på större ytor, till exempel för att motverka tilltäppta porer. Den ska dessutom förebygga uppkomsten av nya orenheter. Dessvärre kommer den till användning pronto, hoppas att mensfinnarna försvinner fortare än kvickt!
Jag har varit nyfiken på märket länge och nu hoppas jag på storverk! Vad har ni för erfarenheter av Cicamed? Berätta gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar