söndag 23 september 2012

Nödvändigt inköp till tassarna

Idag är vi på valpträff med lille vovven, så vad passar då bättre en ett litet valpinlägg? Jag är inte alls mycket för piffning och styling av djur, men lite vård kan ju behövas. När jag hittade denna fina salva på apoteket var jag inte sen att slå till. Till vintern kan man säkert behöva smörja trampdynorna ibland om det är mycket salt och slaskigt ute. Det viktigaste med just denna salvan är att den inte är farlig för djuret att slicka i sig.
 
Det var ett tag sedan ni fick se den lille. Denna bilden har redan någon månad på nacken. Han växer fort! För att var en blivande vatten apportör är han inte så förtjust i vatten. Han ville inte hoppa i trots att jag offrade mig och stod på knä i det 12-gradiga vattnet flera gånger....

12 kommentarer:

  1. Det är exakt samma ingredienser som i Försvarets hudsalva. Och samma förpackning. Ja, same same, helt enkelt. Men smart marknadsföring....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, intressant! Det är hur som helst bra att inte ha samma stift till resten av familjens läppar som till hundens fötter :)

      Radera
    2. Tycker du?? Nu e du väl lite väl petig ;-) hihi...

      Radera
    3. Ha,ha, man har väl ungefär samma baskilusker ändå kanske ;)

      Radera
  2. Söt bild på vovvsingen :)
    Om det är samma som försvarets hudsalva, har de samma pris?? :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)

      Hrm, tror inte det, för denna är större. Apotekets sajt är så seg idag att jag inte fick med ngn prisuppgift i inlägget. Jag får återkomma!

      Radera
  3. Intelligent hund som förstår att man inte badar i så kallt vatten! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utan tvekan det smartaste djuret i flocken :)

      Radera
  4. Vilken liten sjåpis! Vill han inte blöta ner sig? Nå, det kan ju vara skönt. Jag fick bada min labrador varje vecka efter att hon hittat algslemmiga diken eller övervuxna trädgårdsdammar... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt med algslem :) Jag tror att det kommer efterhand...

      Radera
  5. Åh han är så söt!!! Tänk om man hade en valp igen<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är redan sugen på en till :)

      Radera