lördag 5 mars 2011

Brush with Fashion La Mode


Här har jag, precis som Fröken Rosa, gjort en tolkning av promobilden till The Body Shops samarbete med London College of Fashion, Brush with Fashion.



Jag har använt alla fyra skuggorna ur paletten: Minimalistic White, Prêt-a-Pink, Futuristic Silver och Little Black Dress. Den rosa skuggan hade dessvärre lite sämre pigmentering än de andra. Den var också lite mer svårfångad på bild. Väldigt fina skuggor överlag, dock!


Ena ögat fotograferade jag innan jag förstärkte kajalen med IsaDora Bold Tip Eyeliner i Carbon Black.


Kanske målade jag silverranden under ögat lite för tjock?


Full produktlista kommer. Nu har jag för bråttom. Hoppas att ni har en fin lördag!

Uppdatering: Utöver paletten La Mode har jag använt IsaDora WigWham Mascara och Bold Tip Eyeliner och Inliner kajal från samma märke. Jag har också använt min vardagsstrio Clinique Instant Lift for Brows, YSL Touche Èclat och UDPP kring ögon och bryn. Eftersom jag ännu inte införskaffat det fina rouget Tailored Cheek Tint plockade jag fram ett annat rouge av liknande typ, nämligen Smashbox O-Glow till kinderna.

13 kommentarer:

  1. Jättebra partymejk! Den tycker jag du ska köra fler gånger!

    SvaraRadera
  2. Älskar eyelinern! Så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Oj vad det var snyggt! Nu inspirerar du mig igen!

    SvaraRadera
  4. Ninni: Tack! Det ska jag göra!

    Nailtastic: Tack! Jag blev riktigt nöjd själv :) Bold Tip är bra att måla med.

    Shamrock: Tack!

    Lotta: Tack! Roligt att höra!

    SvaraRadera
  5. Cool sminkning! Paletten verkar härlig och eyelinern var supertjusig.

    SvaraRadera
  6. Urtjusigt, älskar eyelinervingen <3

    SvaraRadera