måndag 8 februari 2010

Dagens öga med Sminkans Sabina



Till dagens öga har jag hämtat skugginspiration från MakeupMyLack och sotinspiration från Beleza. Det är det bästa med pret-ty.se och skönhetsbloggar, att man får massor av härlig inspiration hela tiden!


Jag har använt svart och greige skugga ur trion Sminkans Sabina från Brite bird till själva sotandet och champagne i form av Lancôme Gaze till inre ögonvrå och brynben. Under skuggorna hade jag Sin Primer Potion och 24/7 Stash, båda från Urban Decay. Med på bilden är också concealer från Clinique, inliner från IsaDora och Benefit Georgia som agerade rouge.

9 kommentarer:

  1. Fint! Visst får man massor med inspiration av alla härliga bloggar!

    SvaraRadera
  2. Man tackar! ;)
    Hur snyggt som helst blev det, oavsett inspirationskälla. :)

    SvaraRadera
  3. Superfin sminkning! Vad kul att se sabinaskuggan på dig, den passar dig himla bra tycker jag. dessuto är sminkningen lite dramatisk och sånt gillas ju alltid:)

    SvaraRadera
  4. Tina: Tack själv =)

    Emma P: Tack! Kul att du gillar det lite mörkare!

    SvaraRadera
  5. åh den skuggan vill ja ha i min ägo, så användbara nyanser! superfint!

    SvaraRadera
  6. Linda: Köp den, den är kanon! Finns på ett Brite Bird nära dig =)

    SvaraRadera
  7. Tjusigt med lite dramatik!

    SvaraRadera