tisdag 17 november 2009

Urban Decay Gunmetal


Dagens klor (sedan i lördags,) är målade i ännu ett lack från Urban Decays Apocalyptic Nail Kit, nämligen Gunmetal. Namnet antyder att lacket skulle likna 24/7-pennan med samma namn ( kallt blyertsgrå med silverglitter), men det gör det inte. Snarare är den grå färgen ett mellanting mellan Essielacken Steeling the Scene och Over the top. Gunmetal skimrande mörkgrå, med lite drag åt brunt. Om jag hade fått bestämma hade detta lacket hetat Grunge istället för det som faktiskt gör det.



På de översta bilderna ser ni lacket i två lager, underst även med Orly Matte top över. Jag ska undersöka hur tre lager blir till en annan gång! Jag gillar lacket, även med de bruna skiftningarna. Det är inte säkert att jag kommer närmare "lerlacken" än såhär...





Uppdatering
:


I morse målade jag på ett lager till. Det funkade oväntat bra att måla fler lager över Matte Topp. Gunmetal i tre lager blev mycket svartare och likt Over the top. Jag gillar det både med två och tre lager!

2 kommentarer:

  1. Snyggt Kerstin! Funkar den på tårna också?

    SvaraRadera
  2. Peter: Tack! Jag tror säkert att det funkar på tårna, jag brukar gilla svarta tånaglar. Just nu är dock mina omålade, efter att Big Bang åkte av igår. Det ska det genast bli ändring på!

    SvaraRadera